مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم، مسکرات و مواد مخدر از افزایش قاچاق و ترافیک مواد مخدر در کشور خبر می دهد. آمارها نشان می دهد که هم اکنون بیش از سه میلیون معتاد مواد مخدر در کشور وجود دارد. در پهلوی آن کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور نیز افزایش یافته […]

مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم، مسکرات و مواد مخدر از افزایش قاچاق و ترافیک مواد مخدر در کشور خبر می دهد.

آمارها نشان می دهد که هم اکنون بیش از سه میلیون معتاد مواد مخدر در کشور وجود دارد. در پهلوی آن کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور نیز افزایش یافته است  وهم اکنون بازار فروش مواد مخدر نسبت به هر زمان دیگری در کشور گرم است.

درامد سالانه مواد مخدر در کشور نزیک به ۹۰ میلیارد دالر می رسد و بیشتر آن به جیب مخالفان مسلح دولت می رود.

گزارش تازه مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر نشان می دهد که کشت تولید و ترافیک مواد مخدر در کشور افزایش یافته است.یارمحمد حسین خیل رییس این اداره می گوید که در چهار ماه اول سال روان خورشدی، ۳۱۰ تن به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده اند که دو شهروند بیرونی و ۳۲ تن از منسوبان امنیتی نیز مشمول این افراد اند.

به اساس گزارش مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم، مسکرات و مواد مخدر، در چهار ماه گذشته:

یازده تن تریاک؛

بیست و یک تن چرس؛

سه تن هیروئین، پنج صد کیلو گرام مورفین؛

۴ هزار و ۵ صد لیتر مشروبات الکول؛

و۳٫۵ تن مواد کیمیاوی جامد که در ساخت هیروئین از آن استفاده می شود، کشف و ضبط شده است.

علاوه بر آن در این مدت، بیش از دوصد میل سلاح و مقدار پول و وسایط نقلیه قاچاقچیان نیز از سوی حکومت ضبط شده است.

با این حال، یار محمد حسین خیل رییس مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم، مسکرات و مواد مخدر از سهل انگاری منسوبان مبارزه علیه مواد مخدر ابراز نگرانی می کند.

به اساس گزارش مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم، مسکرات و مواد مخدر بیشترین افراد بازداشت شده در ارتباط به قاچاق مواد مخدر از ولایت های کندهار، هلمند و ننگرهار بوده اند.