ریاست عمومی امنیت ملی می گوید فعالیت هایی تروریستی که گروه طالبان در افغانستان انجام می دهد، در اصل جنگ نیابتی نظامیان پاکستان بر ضد مردم افغانستان است. از دیر زمانی است که پاکستان به جنگ نیابتی بر ضد مردم افغانستان متهم می شود.(روز دو شنبه۱۹اسدمرداد) محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در یک […]

 

ریاست عمومی امنیت ملی می گوید فعالیت هایی تروریستی که گروه طالبان در افغانستان انجام می دهد، در اصل جنگ نیابتی نظامیان پاکستان بر ضد مردم افغانستان است.

از دیر زمانی است که پاکستان به جنگ نیابتی بر ضد مردم افغانستان متهم می شود.(روز دو شنبه۱۹اسدمرداد) محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در یک کنفرانس خبری گفت که حکومت پاکستان جنگ اعلام ناشده را بر ضد مردم افغانستان ادامه می دهد.

در تازه ترین مورد عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که فعالیت های تروریستی گروه طالبان در واقعیت جنگ نیابتی نظامیان پاکستان در کشور است.

سخنگوی ریاست امنیت ملی می افزاید با آن که جنگ در بسیاری از مناطق کشور جریان دارد؛ اما این جنگ، جنگ مردم افغانستان نیست.آقای صدیقی تاکید می کند که پاکستان عملا از طالبان حمایت می کند و در پس رویدادهای تروریستی اخیر در کشور، دست استخبارات این کشور نهفته است.

سخنگوی ریاست امنیت ملی می گوید در سه ماه گذشته از صدها حمله انتحاری و انفجاری در کشور جلوگیری شده است و به تعداد ۵۴۸ تن از تروریستان نیز بازداشت شده اند.به گفته صدیقی، مرگ ملاعمر آسیب های زیادی بر طالبان وارد کرده است و طالبان برای برآورده شدن اهداف استخبارات پاکستان می جنگند.

ریاست عمومی امنیت ملی یک بار دیگر تأکید می کند که طالبان در میدان نبرد شکست خورده اند و با راه اندازی حمله های انتحاری می خواهند، ضعف خود را پنهان کنند.