به دنبال محدویت‌های روز افزون حکومت سرپرست بر زنان و دختران، هیدربار مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر در واکنش می‌گوید که حکومت سرپرست به‌طور مکرر حقوق زنان را نقض کرده‌است. خانم بار، با تاکید می‌گوید که باید محدودیت‌ها علیه زنان و دختران افغانستان لغو شود. درهمین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن بار دیگر با ابراز […]

به دنبال محدویت‌های روز افزون حکومت سرپرست بر زنان و دختران، هیدربار مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر در واکنش می‌گوید که حکومت سرپرست به‌طور مکرر حقوق زنان را نقض کرده‌است.

خانم بار، با تاکید می‌گوید که باید محدودیت‌ها علیه زنان و دختران افغانستان لغو شود. درهمین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن بار دیگر با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی زنان و دختران؛ خواستار لغو محدویت‌ها علیه کار، آموزش و تحصیل دختران و زنان شدند.

به‌دنبال محدویت‌های روز افزون حکومت سرپرست بر زنان و دختران کشور، هیدربار مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر در واکنش می‌گوید که حکومت سرپرست به‌طور مکرر سرکوب زنان را ادامه داده‌است.خانم بار، با تاکید می‌گوید که حکومت سرپرست تمایل گفت‌وگو با جامعه بین‌المللی ندارد؛ اما خواستار دریافت کمک‌های خارجی هستند. وی این اظهارات را با اشاره به‌نشر خبرها در مورد دیدار نخست‌وزیر قطر با هبت‌الله آخندزاده مطرح کرده‌است.

درهمین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن بار دیگر با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی زنان و دختران کشور، خواستار لغو محدویت‌ها علیه زنان شدند. آنان می‌گویند که وضع محدویت‌ها، روحیه زنان ودختران کشور را متاثر ساخته است.

این در حالی‌است که  با سقوط حکومت پیشین و با روی کار امدن حکومت سرپرست در کشور، محدویت‌های زیادی علیه زنان و دختران وضع شد که این محدویت‌ها واکنش‌های ملی و بین‌المللی را نیز به همراه داشت؛ اما حکومت سرپرست وضع محدویت‌های آموزشی را برای دختران موقتی گفته است و بارها گفته که در پرتوی آموزهای اسلامی زمینه آموزش را برای زنان و دختران فراهم می‌کند.