دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی کمک‌‌های بشردوستانه در افغانستان نسبت به افزایش فقر در کشور نگرانی کرده‌است. این نهاد می‌‌گوید که افغانستان با بالاترین خطر قحطی در ۲۵ سال اخیر مواجه شده‌است. این نهاد می‌‌گوید در حالی که بحران افغانستان بزرگ‌‌ترین و جدی‌‌ترین بحران بشری در جهان است، عملیات بشردوستانه در این کشور کم‌ترین […]

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی کمک‌‌های بشردوستانه در افغانستان نسبت به افزایش فقر در کشور نگرانی کرده‌است.

این نهاد می‌‌گوید که افغانستان با بالاترین خطر قحطی در ۲۵ سال اخیر مواجه شده‌است. این نهاد می‌‌گوید در حالی که بحران افغانستان بزرگ‌‌ترین و جدی‌‌ترین بحران بشری در جهان است، عملیات بشردوستانه در این کشور کم‌ترین کمک مالی را دارد. این نهاد پیش‌تر گفته بود که بودجه برای عملیات بشردوستانه در افغانستان در حال تمام شده‌است و این امر جان میلیون ‌ها تن را با خطر مواجه می‌‌کند. به ‌گفته  اوچا، کم‌تر از پنج درصد درخواست مالی این سازمان برای کمک‌‌رسانی در سال ۲۰۲۳ در افغانستان تأمین شده‌است.

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه درافغانستان “اوچا” می‌‌گوید که با پایان‌ یافتن بودجه، افغانستان با بالاترین خطر قحطی در ۲۵ سال اخیر مواجه شده‌است. اوچا این موضوع را روز یک‌شنبه در توییتی مطرح کرده‌است. این نهاد می‌‌گوید در حالی که بحران افغانستان بزرگ‌‌ترین و جدی‌‌ترین بحران بشری در جهان است، عملیات بشردوستانه در این کشور کم‌ترین کمک مالی را دارد. به ‌گفته‌ی اوچا، ۲۸ میلیون تن در افغانستان نیاز به کمک‌‌های بشردوستانه دارند.

این نهاد پیش‌تر گفته بود که بودجه برای عملیات بشردوستانه در افغانستان در حال اتمام است و این امر جان میلیون‌ها تن را با خطر مواجه می‌‌کند. به ‌گفته ‌ی اوچا، کم‌تر از پنج درصد درخواست مالی این سازمان برای کمک‌‌رسانی در سال ۲۰۲۳ در افغانستان تأمین شده‌است.

طبق آمار سازمان ملل متحد، حدود شش میلیون تن در افغانستان با سطوح اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو هستند و یک قدم با قحطی فاصله دارند. سازمان ملل برای عملیات بشردوستانه در افغانستان چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دالر درخواست کرده‌است.