در ادامه نگرانی‌های جهانی از افزایش فقر در کشور و کاهش کمک‌های جهانی به‌نیازمندان افغانستان، دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید ۴۹ درصد از ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تنی که در سال جاری به‌کمک‌های بشری نیاز دارند، زنان و دختران استند. این نهاد ملل متحد، کمک‌های بشری در افغانستان را […]

در ادامه نگرانی‌های جهانی از افزایش فقر در کشور و کاهش کمک‌های جهانی به‌نیازمندان افغانستان، دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید ۴۹ درصد از ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تنی که در سال جاری به‌کمک‌های بشری نیاز دارند، زنان و دختران استند.

این نهاد ملل متحد، کمک‌های بشری در افغانستان را آخرین راه برای نجات بسیاری از شهروندان کشور خوانده‌است. درهمین‌حال، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به ‌کشورهای کمک ‌کننده التماس کرده تا به‌تعهدات خود در قبال افغانستان عمل کنند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد ″اوچا″ در افغانستان می‌گوید ۴۹ درصد از ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تنی که در سال جاری به‌کمک‌های بشری نیاز دارند، زنان و دختران هستند. این اداره در تویتر خود نوشته که کمک‌های بشری در افغانستان آخرین راه برای نجات بسیاری از شهروندان این کشور است که از خشک‌سالی‌های پیهم، چندین دهه جنگ، بحران اقتصادی دو سال گذشته، و رویدادهای طبیعی اخیر، متاثر شده‌اند. این در حالی‌است که سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارشی در ماه گذشته گفت که در حال‌حاضر، میزان فقر در افغانستان به ۹۷ درصد می‌رسد در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۷ درصد بوده‌است.

در همین‌حال، مارتین گریفتیس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به کشورهای کمک ‌کننده التماس کرده تا به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل کنند. آقای گریفیتس در یک نشست خبری در تهران تاکید کرده‌است که کشورهای کمک‌ کننده قبلا تعهد داده بودند که ۴.۶ میلیارد دالر به افغانستان کمک کنند. اما؛ او افزوده که این کشورها کم‌تر از مبلغ وعده داده شده، کمک کرده‌اند. آقای گریفیتس در این نشست خبری با اشاره به‌شرایط فوق‌العاده حاکم در افغانستان از نیاز شانزده میلیون تن برای دریافت کمک‌های انسان ‌دوستانه یادآوری کرده‌است. او هم‌چنین گفته که مقام‌های حکومت سرپرست باید به‌تعهدات خود در برابر تضمین حق آموزش، کار و کنشگری زنان و دختران افغانستان عمل کنند.

این در حالی‌است که سازمان ملل متحد در آغاز سال روان میلادی از جامعه جهانی خواست که چهار میلیارد و ۶۲ میلیون دالر کمک‌های بشردوستانه را برای نزدیک به ۲۴  میلیون تن در افغانستان فراهم کند، اما اوچا گفته است که از جامعه جهانی در سه ماه نخست امسال تنها ۲۵۰ میلیون دالر دریافت کرده است که ۵.۴ درصد از کل کمک‌های درخواستی را تشکیل می دهد.