به‌دنبال رایزنی‌ها پیرامون بحران سیاسی کشور، زلمی خلیلزاد نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید که نشستی در مورد افغانستان به میزبانی سازمان ملل بر گزار می‌شود. او گفته که این نشست با حضور نمایندگان ویژه کشورهای جهان برای افغانستان، در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد. خلیلزاد پیشنهاد‌هایی را برای اشتراک‌کنندگان این نشست […]

به‌دنبال رایزنی‌ها پیرامون بحران سیاسی کشور، زلمی خلیلزاد نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید که نشستی در مورد افغانستان به میزبانی سازمان ملل بر گزار می‌شود.

او گفته که این نشست با حضور نمایندگان ویژه کشورهای جهان برای افغانستان، در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد. خلیلزاد پیشنهاد‌هایی را برای اشتراک‌کنندگان این نشست مطرح کرده و گفته‌است که اجرای کامل توافقنامه دوحه، باید به‌عنوان هدف مشترک پذیرفته شود. به گفته‌ی او، نقشه راه باید به موضوع آموزش و اشتغال زنان بپردازد.

آقای زلمی خلیلزاد، هم‌چنان تاکید کرده‌است که نقشه راه برای تطبیق با توجه به شرایط کنونی افغانستان، مورد نیاز است. او هم‌چنان افزود که برای تهیه نقشه راه، دبیرکل و فرستادگان این سازمان باید با حکومت سرپرست در جریان گفت‌وگوهای خود جلسه داشته باشند.

درهمین حال، شماری از آگاهان به این باورند که در صورت عملی شدن توافقنامه دوحه، افغانستان از انزوای سیاسی و اقتصادی بیرون خواهد شد.

قرار است این نشست به تاریخ اول ماه می میلادی یعنی تا یازده روز دیگر برگزار شود.