مسوولان کمیته های فرهنگی و امور شهدا و معلولین جمعیت اسلامی افغانستان، همرا با مسوولان بنیاد آزاده گان و بنیاد وارثین شهدا، باحضور در پولیگون پلچرخی به مناسبت هفته ی شهید، از شهدای گم نام جهاد، و مقاومت مردم افغانستان، گرامیداشت کردند بانام بردن از پولیگون پلچرخی تصویری از شکنجه، کشتار و زنده به گور […]

مسوولان کمیته های فرهنگی و امور شهدا و معلولین جمعیت اسلامی افغانستان، همرا با مسوولان بنیاد آزاده گان و بنیاد وارثین شهدا، باحضور در پولیگون پلچرخی به مناسبت هفته ی شهید، از شهدای گم نام جهاد، و مقاومت مردم افغانستان، گرامیداشت کردند

بانام بردن از پولیگون پلچرخی تصویری از شکنجه، کشتار و زنده به گور کردن انسان های بی گناه به ذهن هرشهروند این کشور شکل می گیرد.

در سال های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ خورشیدی و پس از کودتای کمونیستی هفتم ثور/اردیبهشت، هزاران تن از زندانیان زندان پلچرخی را که به جرم اعتقادات اسلامی و سیاسی در بند بودند، شبانگاهان از سوی مقامات و مسوولان حکومت کمونیستی وقت از زندان بیرون کشیده و در منطقه موسوم به پولیگون پلچرخی زنده به گور و به شهادت می رساندند.

به ادامه بزرگداشت از هفته شهید و سالگشت شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود، صبح (روز پنج شنبه ۱۹سنبله/شهریور) شماری از مسوولان کمیته های فرهنگی و امور شهدا و معلولین جمعیت اسلامی افغانستان، همرا با مسوولان بنیاد آزادگان و بنیاد وارثین شهدا، باحضور در منطقه پولیگون پلچرخی از شهدای گم نام جهاد و مقاومت یاد بود کردند.

انجینر سید عبدالحنان حبیب زاد رییس کمیته شهدا و معلولین جمعیت اسلامی می گوید که حکومت باید عاملین کشتار های دست جمعی را به دادگاه بکشاند. آقای حبیب زاد از حکومت می خواهد  که منار یادبود شهدای گمنام، در منطقه پولیگون پلچرخی شهر کابل باید ساخته شود.

ازسوی هم جنرال جلال الدین جلال رییس بنیاد آزادگان مسلمان افغانستان می گوید که هزاران زندانی به خاطر باور و اعتقادات دینی و سیاسی شان، پس از کودتای کمونیستی هفت ثور، از سوی رژیم وقت، در منطقه پولی گون پل چرخی زنده به گور شده اند. آقای جلال نیز از حکومت می خواهد که عاملین این کشتار ها را محاکمه کند.

این در حالیست که همه ساله در مناسبت های مختلف، خانواده ها و بازماندگان شهدا و معلولان دوره های جهاد و مقاومت، از بی توجهی حکومت نسبت به محاکمه مقامات رژیم کمونیستی در افغانستان که در کشتار های دسته جمعی مردم نقش داشتند، انتقاد می کنند.