توماس وست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان، در دیدار با محمد بن عبدالرحمان آل ‌ثانی، نخست‌‌وزیر قطر، درباره افغانستان گفت‌وگو کرده‌‌است. آقای وست در این دیدار تاکید کرده که متعهد به حمایت از مردم افغانستان و دفاع از حقوق آنها است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی نفس رایزنی‌ها و دیدارها با محوریت افغانستان را در […]

توماس وست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان، در دیدار با محمد بن عبدالرحمان آل ‌ثانی، نخست‌‌وزیر قطر، درباره افغانستان گفت‌وگو کرده‌‌است.

آقای وست در این دیدار تاکید کرده که متعهد به حمایت از مردم افغانستان و دفاع از حقوق آنها است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی نفس رایزنی‌ها و دیدارها با محوریت افغانستان را در شکستن بن‌بست سیاسی کنونی کشور امیدبخش می‌دانند.

در ادامه رایزنی‌های منطقه ای پیرامون وضعیت جاری کشور، توماس وست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان، در دیدار با محمد بن عبدالرحمان آل ‌ثانی، نخست‌‌وزیر قطر و مطلق بن ماجد القحطانی، نماینده‌ی ویژه‌ی وزیر خارجه قطر در مورد حل منازعات، در مورد مسایل افغانستان گفت‎وگو کرده‌‌اند. آقای وست هم‌چنان تاکید کرده‌است که متعهد به‌حمایت از مردم افغانستان و دفاع از حقوق آنها است. جزییات بیش‌تری از این دیدار تا هنوز در دست نیست.

درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی از آمدن تحولات در اوضاع سیاسی کشور سخن گفته و بدین باورند که برگزاری همچون نشست‌ها و دیدارها درباره وضعیت جاری افغانستان، در حل بحران سیاسی اکنون افغانستان امید بخش می‌تواند باشد.

گفتنی‌است که قطر از جمله کشورهایی است که روابط نزدیکی با مقام‌های حکومت سرپرست دارد و توافق‌نامه معروف دوحه نیز در این کشور انعقاد یافته است.