سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشستی در دانشگاه روسی- تاجیکستانی دوشنبه بار دیگر بر لزوم شکل گیری حکومت همه‌شمول، تشدید اقدامات برای مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان تاکید کرد. لاوروف افزود که تا زمانی برآورده نشدن این شرایط، درباره آغاز روند رسمی به‌رسمیت شناختن حکومت سرپرست نمی‌توانند صحبت کنند. او […]

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشستی در دانشگاه روسی- تاجیکستانی دوشنبه بار دیگر بر لزوم شکل گیری حکومت همه‌شمول، تشدید اقدامات برای مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان تاکید کرد.

لاوروف افزود که تا زمانی برآورده نشدن این شرایط، درباره آغاز روند رسمی به‌رسمیت شناختن حکومت سرپرست نمی‌توانند صحبت کنند. او گفت که مسکو در دیدارهایش با نمایندگان حکومت سرپرست آنان را تشویق می‌کند تا روند حل این مشکلات را تسریع کند. این درحالی‎است که مقام‌های حکومت سرپرست همواره تصریح کرده‎اند که حکومت کنونی همه‎شمول است.

تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان، یکی از خواست‎های مورد اجماع کشورهای جهان است که هرازگاهی از سوی مقام‎های این کشورهای مطرح می‎شود. به تازگی، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشستی در دانشگاه روسی- تاجیکستانی دوشنبه بار دیگر بر لزوم شکل گیری حکومت همه‎شمول، تشدید اقدامات برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخددر در افغانستان تاکید کرد. لاوروف افزود که تا زمانی برآورده نشدن این شرایط، در باره آغاز روند رسمی به‌رسمیت شناختن حکومت سرپرست نمی‌توانند صحبت کنند. او گفت که مسکو در دیدارهایش با نمایندگان حکومت سرپرست آنان را تشویق می‌کند تا روند حل این مشکلات را تسریع کند: ″تا زمانی که شرایط محقق نشود، نمی‌توانیم در باره آغاز روند رسمی به‌رسمیت شناختن حکومت حکومت سرپرست صحبت کنیم. تعهداتی که من به آنها اشاره می‌کنم شامل تشکیل یک دولت متوازن قومی و سیاسی، تشدید اقدامات برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر، و تضمین حقوق اولیه بشری برای همه مردم ساکن در افغانستان، از جمله تاجیکها است.

وزیر خارجه روسیه بیان داشت که بازگرداندن زیرساخت‌های نظامی امریکا و ناتو به‌خاک افغانستان یا استقرار آن در هر یک از کشورهای همسایه به هر بهانه‌ای مطلقاً غیرقابل پذیرش است.

لاوروف همچنین تاکید کرد رویکرد مسکو و دوشنبه ضرورت ایجاد یک دولت فراگیر قومی و سیاسی در افغانستان، مبارزه با تهدیدات ناشی از این کشور، مسایل مهاجرت و حقوق بشری یک‌سان است.

وزیر خارجه روسیه در حالی خواهان شکل گیری حکومت فراگیر در افغانستان شده‌است که همواره مقام‌های حکومت سرپرست بیان کرده‌اند که حکومت کنونی همه‌شمول است و از همه اقوام نمایندگی می‌کند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv