سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور، جمهوری اسلامی ایران در ضیافت افطار با سفیران و کارداران کشورهای اسلامی، وحدت و انسجام را نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی عنوان کرد. وی افزود که در حال حاضر بدخواهان ملت‌‌های مسلمان به ‌دنبال ایجاد تفرقه و جدایی میان کشورها، ملت‌ها، اقوام و مذاهب اسلامی هستند، اما تاکید کرد که […]

سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور، جمهوری اسلامی ایران در ضیافت افطار با سفیران و کارداران کشورهای اسلامی، وحدت و انسجام را نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی عنوان کرد.

وی افزود که در حال حاضر بدخواهان ملت‌‌های مسلمان به ‌دنبال ایجاد تفرقه و جدایی میان کشورها، ملت‌ها، اقوام و مذاهب اسلامی هستند، اما تاکید کرد که باید امت اسلامی متحد شود. آقای رییسی در بخش از سخنانش بار دیگر بر حل مشکلات مردم افغانستان تاکید کرد و گفت که مشکل افغانستان با تشکیل حکومتی فراگیر به ‌نمایندگی از همه اقوام، مذاهب و مردم این کشور حل خواهد شد.

وی هم‌چنان از دو دهه حضور امریکا و ناتو در افغانستان نیز انتقاد کرد و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را نیز عجولانه خواند.

در حالی ایران همواره بر تشکیل حکومت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان تاکید می‌کند که مقام‌های حکومت سرپرست بارها گفتند که حکومت سرپرست همه‌شمول است و از تمام اقوام کشور نمایندگی می‌کند.