در پی محدویت‌های بیشمار حکومت سرپرست علیه زنان و دختران، سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر با ابراز نگرانی خواستار لغو محدویت‌های علیه زنان و دختران شده‌است. همزمان با این حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور در دیدار با شماری از دانشجویان آموزش دختران را تنها راه پیشرفت کشور خواند و خواهان فراهم شدن زمینه آموزش برای […]

در پی محدویت‌های بیشمار حکومت سرپرست علیه زنان و دختران، سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر با ابراز نگرانی خواستار لغو محدویت‌های علیه زنان و دختران شده‌است.

همزمان با این حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور در دیدار با شماری از دانشجویان آموزش دختران را تنها راه پیشرفت کشور خواند و خواهان فراهم شدن زمینه آموزش برای جوانان شده‌‌است. درهمین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن وآگاهان اقتصادی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی زنان و دختران کشور، نقش زنان را در تمام بخش‌های کشور حیاتی خوانده وخواستار لغو این محدویت‌ها شده‌اند.

در پی محدویت‌های بیشمار حکومت سرپرست علیه زنان و دختران، سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر با ابراز نگرانی، خواستار لغو محدویت‌های علیه زنان و دختران شده‌است. این سازمان همچنان افزوده است که در حال‌حاضر زنان  ودختران با محدویت‌های در بخش‌های کاری، اجتماعی، آموزشی و نقض حقوق اساسی‌شان روبه‌رو اند.

همزمان با این حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور در دیدار با شماری از دانشجویان آموزش پسران و دختران را تنها راه پیشرفت و ترقی کشور خواند. آقای کرزی براهمیت آموزش در کشور تاکید کرده و خواهان فراهم شدن زمینه آموزش برای جوانان شده‌‌است.

درهمین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی زنان و دختران کشور، نقش زنان را در تمام بخش‌های کشور حیاتی خوانده و خواستار لغو این محدویت‌ها شده‌اند. آنان می‌گویند که منع زنان از کار و آموزش نه تنها باعث عقب افتاده‌گی کشور می‌شود؛ بلکه به اقتصاد کشور نیز ضربه بزرگی وارد می‌کند.

این در حالی‌است که با سقوط حکومت پیشین و با روی کار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان، محدویت‌های بی‌شماری بر زنان و دختران کشور وضع شد. این تصمیم واکنش‌های داخلی و خارجی را به همراه داشت و جامعه جهانی به‌طور مکرار خواستار لغو این محدودیت‌ها شده‌است. مقام‌‌های حکومت سرپرست بارها گفته‌اند که ممنوعیت زنان و دختران از آموزش یک دستور موقتی است و آنان تلاش دارند در پرتوی آموزه‌های دینی زمینه‌های آموزش و کار را برای زنان و دختران کشور فراهم کند.