دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا بار دیگر از خروج امریکا از افغانستان به شدت انتقاد کرد و نحوه خروج این کشور از افغانستان را شرم‌آور خواند. رییس‌جمهوری پشین امریکا هم‌چنان تاکید کرد که خروج امریکا از افغانستان سبب افزایش بلند پروازی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه شده‌است. وی هم‌چنان بر محاکمه رییس ستاد ارتش امریکا به‌دلیل […]

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا بار دیگر از خروج امریکا از افغانستان به شدت انتقاد کرد و نحوه خروج این کشور از افغانستان را شرم‌آور خواند.

رییس‌جمهوری پشین امریکا هم‌چنان تاکید کرد که خروج امریکا از افغانستان سبب افزایش بلند پروازی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه شده‌است. وی هم‌چنان بر محاکمه رییس ستاد ارتش امریکا به‌دلیل خروج از افغانستان نیز تاکید کرد.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا بار دیگر با انتقاد از خروج امریکا از افغانستان می‌گوید که نحوه خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ باعث افزایش بلند پروازی در ولادیمیر پوتین شد. دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفته است که خروج از افغانستان شرم‌آور بود: ″من فکر می‌کنم نحوه خروج آمریکا از افغانستان و نه حقیقت این خروج، بسیار شرم‌آور بود. من تصور می‌کنم پوتین به راستی این موضوع را درک کرد و صادقانه بگویم باعث افزایش بلند پروازی در او شد″.

آقای ترامپ حضور امریکا در افغانستان را کافی دانست؛ اما تاکید کرد که آمریکا با نحوه خروج شرم‌آور خود، شانس خروج سرفرازانه و قدرتمند خود از افغانستان را از دست داد. وی تاکید کرد که جنرال مارک میلی، رییس ستاد ارتش این کشور باید به‌دلیل این خروج شرمسارانه در دادگاه محاکمه شود: ″وقتی که من کاخ سفید را ترک کردم عملیات خروج از افغانستان اتفاق افتاد. میلی باید در دادگاه محاکمه شود. آنها مسوول این خروج بودند. اگر از یک کودک پنج ساله نیز بپرسید، می‌گوید که در این شرایط سربازان باید در مرحله آخر خارج شوند اما در آن سال سربازان در مرحله اولیه خاک افغانستان را ترک کردند″.

ترامپ برای معرفی کتاب جدید خود با عنوان ″نامه هایی به ترامپ″، در این مصاحبه حاضر شد. این کتاب حاوی نامه‌ها و پیام‌هایی از شخصیت‌های بزرگ سیاسی و هنرمندان سرشناس به دونالد ترامپ است. در این کتاب نامه‌ها و نوشته‌هایی از پوتین، شی جین پینگ، و کیم جونگ اون به ترامپ دیده می‌شود.