به ادامه نگرانی‌های جهانی مبنی بر وضعیت بد بشری افغانستان، شورای پناهندگان ناروی گفته که کمک‌های بشری نمی‌تواند نیازمندی‌های شهروندان افغانستان را مرفوع کند. این نهاد در ادامه خواهان اقدامات جدی و مشخص جهان برای کمک به نیازمندان در افغانستان شده‌است. در گزارشی این شورا آمده است که تحریم‌ها، سبب کاهش صادرات و واردات در […]

به ادامه نگرانی‌های جهانی مبنی بر وضعیت بد بشری افغانستان، شورای پناهندگان ناروی گفته که کمک‌های بشری نمی‌تواند نیازمندی‌های شهروندان افغانستان را مرفوع کند.

این نهاد در ادامه خواهان اقدامات جدی و مشخص جهان برای کمک به نیازمندان در افغانستان شده‌است. در گزارشی این شورا آمده است که تحریم‌ها، سبب کاهش صادرات و واردات در افغانستان شده‌است. در همین‌حال، شماری از کارشناسان اقتصادی می‌گویند که نهادهای امدادی باید به شهروندان افغانستان کمک‌کنند و این روند را مختل نکنند. این در حالی‌است که بربنیاد گزارش‌ها، در حال‌حاضر، دو سوم شهروندان کشور نیاز به کمک‌های بی‌درنگ بشردوستانه دارند.

شورای پناهندگان ناروی کمک‌های بشری نمی‌تواند نیازمندی‌های شهروندان افغانستان را مرفوع کند و باید گام‌های جدی برای رسیدگی به اقتصادی فلج شده افغانستان برداشته شود. این شورا در گزارشی گفته که دامنه تحریم‌‌های بین ‌المللی سبب ایجاد موانع جدی برای جامعه تجاری افغانستان، از جمله برای صادرات و واردات کالاهای ضروری شده‌است: ″کمک‌‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌‌تواند نیازهای میلیون‌‌ها شهروند افغانستان را که شغل خود را از دست داده و مجبور شده‌اند قرض‌‌های هنگفت را بپذیرند و دارایی‌‌های خود را بفروشند، برآورده کند. ما باید این فاجعه اقتصادی ویرانگر را معکوس کنیم. اقتصاد باثبات، بخش خصوصی پر رونق، و معرفی مجدد برنامه‌‌های توسعه برای تکمیل کار سازمان‌‌های بشردوستانه مهم است″.

در همین‌حال، شماری از کارشناسان اقتصادی می‌گویند که نهادهای امدادی باید به روند امدادی خود به شهروندان نیازمند افغانستان ادامه دهند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد ″اوچا″ پیش از این هشدار داده بود که افغانستان با یک بحران بشردوستانه بی‌‌سابقه با خطر بسیار واقعی سقوط سیستمی و فاجعه انسانی رو‌به‌رو است. بر اساس گزارش اوچا در سال روان میلادی دو سوم جمعیت افغانستان برای زنده ماندن به کمک‌‌های بشری نیاز خواهند داشت؛ چون افغانستان سومین سال متوالی خشک‌سالی و دومین سال رکود اقتصادی شدید را تجربه می‌‌کند.