در ادامه‌ی نگرانی ها از وضعیت بد خبرنگارن و مداخله نهادهای غیر مسوول در امور رسانه ها، فدراسیون ژورنالیستان افغانستان در وزارت اطلاعات و فرهنگ نشستی را به‌منظور پیدا کردن راه‌های حمایت از رسانه‌ها برگزار کرد. برخی از مسوولان رسانه‌ها با ابراز نگرانی از مداخله نهادهای مختلف در امور رسانه‌ها می‌گویند که وزارت اطلاعات و […]

در ادامه‌ی نگرانی ها از وضعیت بد خبرنگارن و مداخله نهادهای غیر مسوول در امور رسانه ها، فدراسیون ژورنالیستان افغانستان در وزارت اطلاعات و فرهنگ نشستی را به‌منظور پیدا کردن راه‌های حمایت از رسانه‌ها برگزار کرد.

برخی از مسوولان رسانه‌ها با ابراز نگرانی از مداخله نهادهای مختلف در امور رسانه‌ها می‌گویند که وزارت اطلاعات و فرهنگ باید مسوولیت رسانه‌ها را پذیرفته و از مداخلات در امور رسانه‌ها جلوگیری کند. درهمین‌حال، رییس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکید کرد که تمامی تخطی‌های رسانه‌ها، از سوی این وزارت پیگری خواهد شد.

فدراسیون ژورنالیستان افغانستان در هماهنگی با وزارت اطلاعات و فرهنگ نشست، راه‌های تقویه رسانه‌ها را برگزار کرد. در گزارش یک‌ساله نهاد ژورنالیستان افغانستان حدود ۱۳۷ رویداد مرتبط با رسانه‌ها ثبت شده که دو مورد کشته، سه مورد زخمی و ۵۶ مورد بازداشت گزارش شده‌است.

همزمان، مدیر مسول تلویزیون تمدن که پیش‌تر افراد مسلح به‌این رسانه یورش برده بودند، با ابراز نگرانی از مداخلات نهادهای غیر مسوول در امور رسانه‌ها گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ باید تمامی مسوولیت‌های رسانه‌ها را به عهده بگیرد.

در همین‌حال، رییس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست گفت که حکومت کنونی از نخستین روز تسلط بر کشور، با رسانه‌ها تعامل نیک داشته و در ادامه تاکید کرد که تمام امور رسانه‌های کشور، مربوط این وزارت می‌شود.

آقای حماد در ادامه‌ی سخنان‌اش اکیدا گفت که به‌سان همه نهادهای دولتی، تمام رسانه‌های افغانستان مکلف‌اند تا به‌نفع کشور و شهروندان کار و فعالیت داشته باشند.

گفتنی‌است که این مقام حکومت سرپرست ادعا کرد که برخی از نهادها در افغانستان فعالیت دارند که از اسم خبرنگاران سوء‌استفاده می‌کنند و پروژه‌های میلیون را می‌گیرند؛ اما هیچ نوع حمایتی از خبرنگاران نمی‌کنند. این در حالی‌است که که پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان و تحولات سیاسی پسین، شمار زیادی از خبرنگاران بی‌کار شده‌اند، آنانی هم که در حال‌حاضر، مشغول کار رسانه‌ای اند، با دنیایی از چالش‌ها دچار اند.