حکومت سرپرست به هیات مسلمانان روسیه که به‌کابل آمده‌اند، اطمینان داد که اجازه به کار گیری از خاک افغانستان در برابر روسیه را نمی‌دهند. مشاور همکاری‌های بین‌المللی صندوق پشتی‌بانی از فرهنگ، علم و آموزش اسلامی روسیه در دیدار با معاون سیاسی رییس‌الوزا گفته که افغانستان علاقه‌مند به برقراری کامل روابط تجاری و اقتصادی با روسیه […]

حکومت سرپرست به هیات مسلمانان روسیه که به‌کابل آمده‌اند، اطمینان داد که اجازه به کار گیری از خاک افغانستان در برابر روسیه را نمی‌دهند.

مشاور همکاری‌های بین‌المللی صندوق پشتی‌بانی از فرهنگ، علم و آموزش اسلامی روسیه در دیدار با معاون سیاسی رییس‌الوزا گفته که افغانستان علاقه‌مند به برقراری کامل روابط تجاری و اقتصادی با روسیه است و این کشور در این زمینه‌های تلاش‌های را انجام خواهد داد.

محمد بشیر آلبوگاچیف، مشاور همکاری‌های بین‌المللی صندوق پشتی‌بانی از فرهنگ، علم و آموزش اسلامی که با مقام‌های حکومت سرپرست دیدار کرده، گفته که مولوی عبدالکبیر معاون نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان، به وی اطمینان داده که کابل اجازه به‌کارگیری از خاک این کشور را در برابر روسیه یا کشورهای آسیای مرکزی را نخواهد داد.

به گفته او، مولوی عبدالکبیر با تاکید بر این‌که اکنون افغانستان به‌شدت علاقه‌مند به‌برقراری کامل روابط تجاری و اقتصادی با روسیه است، خاطرنشان کرد، که ارتباطات تجاری کنونی بین کشورهای ما به‌دلیل نبود یک مسیر لجستیکی مشخص پیچیده شده‌است.

پیش‌تر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه کشور، در واکنش به نگرانی شرکت کنندگان نشست کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند، بار دیگر تاکید کرد که به‌هیچ فرد یا گروهی اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری در منطقه یا جهان استفاده کند. این درحالی‌است که کشورهای منطقه و جهانی همواره نگرانی فعالیت گروه‌های‌ هراس‌افگن در افغانستان اند و بارها از حکومت سرپرست خواسته‌اند که علیه این گروه‌های مبارزه کند.