حکومت فراگیر، خواست مکرر و همیشگی جهان و کشورهای منطقه از امارت اسلامی. به تازگی ضمیر کابلوف نماینده‌ی ویژه‌ی رییس‌جمهوری روسیه برای افغانستان می‌گوید، مسکو زمانی امارت اسلامی را به‌رسمیت می‌شناسد که حکومت فراگیر تشکیل دهد. آقای کابلوف در گفت‌وگو با رشاتودی تاکید کرده که حکومت فعلی امارت اسلامی فراگیر نیست و کسانی که از […]

حکومت فراگیر، خواست مکرر و همیشگی جهان و کشورهای منطقه از امارت اسلامی.

به تازگی ضمیر کابلوف نماینده‌ی ویژه‌ی رییس‌جمهوری روسیه برای افغانستان می‌گوید، مسکو زمانی امارت اسلامی را به‌رسمیت می‌شناسد که حکومت فراگیر تشکیل دهد.

آقای کابلوف در گفت‌وگو با رشاتودی تاکید کرده که حکومت فعلی امارت اسلامی فراگیر نیست و کسانی که از اقوام دیگر وارد حکومت سرپرست شده‌اند، بیشتر اعضای یک گروه اند. اما امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که حکومت سرپرست افغانستان فراگیر است و کسانی که خواهان تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان اند، بهانه جویی سیاسی می‌کنند.

کابلوف به رهبران امارت اسلامی پیشنهاد کرده که در ارتباط به رعایت حقوق زنان به تجارب کشورهای دیگر اسلامی توجه کنند. نماینده‌ی روسیه باور دارد که شرایط اقتصادی افغانستان به مراتب از آنچه در گزارش‌های سازمان ملل بازتاب یافته، وخیم‌تر است.

آقای کابلوف می‌گوید اگر امارت اسلامی می‌خواهد در قدرت بماند، باید شرایط زندگی عادی را برای اکثر شهروندان افغانستان به وجود آورد که این کار بدون کمک‌های اقتصادی و انسان دوستانه‌ی جهانی ممکن نیست. این در حالی‌است که جامعه‌ی جهانی برای به‌رسمیت شناختن حکومت سرپرست در افغانستان پیش شرط‌های از جمله رعایت حقوق زنان، تشکیل حکومت فراگیر، قطع رابطه با گروه‌های هراس افگن و استفاده نشدن از خاک افغانستان علیه کشورها را مطرح کرده است.