رییس اجرایی حکومت بر پاک سازی جاسوسان از داخل نظام تاکید می کند.این اظهارات تند رییس اجرایی حکومت در حال صورت می گیرد که چندی پیش شماری از کارشناسان از موجودیت ستون پنجم در داخل نظام انتقاد کرده بودند و روز پنجشنبه گذشته استاد عبدرب الرسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان نیز از حضور […]

رییس اجرایی حکومت بر پاک سازی جاسوسان از داخل نظام تاکید می کند.این اظهارات تند رییس اجرایی حکومت در حال صورت می گیرد که چندی پیش شماری از کارشناسان از موجودیت ستون پنجم در داخل نظام انتقاد کرده بودند و روز پنجشنبه گذشته استاد عبدرب الرسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان نیز از حضور شماری از حامیان گروه طالبان در حکومت به ویژه در شورای عالی صلح سخن گفته بود.

داکتر عبدالله می گوید که پاک کردن جاسوسان از درون نظام از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی است.به باور آقای عبدالله، اگر جاسوسان داخل نظام حذف شوند دیگر مردم افغانستان شاهد حملات تروریستی نخواهند بود.رییس اجرایی حکومت همچنان تأکید می کند که عملکرد خایینان درون نظام کمتر از اعمال تروریستی نیست.

 

داکتر عبدالله رهبر پیشین گروه طالبان را جنایت کار عنوان می کند و می گوید که ملاعمر در دو دهه گذشته آله دست استخبارات پاکستان بوده است.

رییس اجرایی حکومت می گوید که در ۱۰ ماه گذشته کمترین کاهشی در ماشین جنگی گروه طالبان رو نما نشده است؛ بل افزاییش هم یافته است.به باور داکتر عبدالله، طالبان در این مدت بیشتر از پیش از سوی پاکستان حمایت شده اند.

رییس اجرایی حکومت حمله های پی هم تروریستی در شهر کابل و دیگر ولایت ها را محکوم می کند و می گوید که گروه طالبان پس از تأیید مرگ ملاعمر به دنبال زور آزمایی بیشتر علیه دولت افغانستان است.

این در حالیست که گروه طالبان حمله انتحاری به اکادمی پلیس و ولایت کندز را بعهده گرفته اند.