مسوولان محلی ولایت زابل از درگیری های تازه میان مخالفان و موافقان رهبر جدید طالبان در این ولایت خبر داده اند. میرویس نورزی، فرمانده پولیس ولایت زابل به رسانه ها گفته است که، این درگیری ها از دو روز بدین سو میان طالبان در مناطق “تیرجک” “ارغنداب” و “تیرجک خاک افغان” میان فرماندهان وفادار به […]

مسوولان محلی ولایت زابل از درگیری های تازه میان مخالفان و موافقان رهبر جدید طالبان در این ولایت خبر داده اند.

میرویس نورزی، فرمانده پولیس ولایت زابل به رسانه ها گفته است که، این درگیری ها از دو روز بدین سو میان طالبان در مناطق “تیرجک” “ارغنداب” و “تیرجک خاک افغان” میان فرماندهان وفادار به ملا اختر محمد منصور، و ملا محمد عمر صورت گرفته است.

آقای نورزی می گوید که، درگیری در “خاک افغان” شدت بیشتر داشته است و از دو طرف دستکم پنج تن کشته شده اند. به گفته نورزی، هنوز معلوم نیست، ریش سفیدان محل که به عنوان میانجی به محل درگیری رفته بودند، از جانب کدام جناح طالبان کشته شدند.

در همین حال، فوزیه عضو شورای ولایتی زابل می گوید که، درگیری میان هواداران ملا دادالله و ملا اختر محمد منصور، بر سر گرفتن بیعت بوده است.

این عضو شورای ولایتی گفته است که، گزارش های نیز به او رسیده است که، در ولسوال میزان نیز افراد طالبان و داعش باهم درگیر شدند؛ اما او هنوز صحت این درگیری را تایید کرده نمی تواند.