از اثر حمله ی انتحاری بر در ورودی میدان هوایی بین المللی کابل پنح تن شهید شدند.به دنبال حمله های خونین طالبان به بخش هایی از پایتخت (روز دوشنبه۱۹اسد/مرداد) حمله ی انتحاری بر در ورودی میدان هوایی بین المللی کابل جان پنج غیرنظامی را گرفت.عبدالرحمن رحیمی فرمانده پلیس کابل می گوید که در این حمله […]

از اثر حمله ی انتحاری بر در ورودی میدان هوایی بین المللی کابل پنح تن شهید شدند.به دنبال حمله های خونین طالبان به بخش هایی از پایتخت (روز دوشنبه۱۹اسد/مرداد) حمله ی انتحاری بر در ورودی میدان هوایی بین المللی کابل جان پنج غیرنظامی را گرفت.عبدالرحمن رحیمی فرمانده پلیس کابل می گوید که در این حمله شانزده غیرنظامی دیگر زخم برداشته اند. به گفته ی فرمانده پلیس کابل، دو کودک نیز در میان شهیدان این رویداد وجود دارد.

آقای رحیمی، دلیل شدت حملات طالبان و انجام حمله های انتحاری بر بخش هایی از پایتخت را ناکام ماندن این گروه در برابر نیروهای امنیتی می داند.وی می گوید که طالبان خوب می دانند که در حملات رویارویی با نیروهای امنیتی مقابله کرده نمی توانند و به همین دلیل دست به حملات می زنند که در میان مردم وحشت و دهشت خلق کنند.

طالبان همه روزه با انجام حملات انتحاری و انفجاری از مردم قربانی می گیرند. مردم افغانستان از حملات پیهم طالبان در پایتخت به ستوه آمده و تیغ انتقادشان به سمت حکومت تیز شده است.

شماری از شاهدان عینی رویداد میدان هوایی کابل می گویند که طالبان به خاطر کشتن مردم بیگناه این سرزمین آستین انتحار و انفجار بر زده اند.

شیشه های خانه ها و هوتل های اطراف چهاراهی میدان هوایی کابل بهم ریخته و شکسته است.شدت حمله به حدی بوده است که  صدای آن در نواحی مرکزی شهر از جمله شهرنو به گوش رسیده است.

این حمله در حالی صورت می گیرد که صبح امروز در ولسوالی گرشک ولایت هلمند نیز یک مهاجم انتحاری مواد همراه خود را در دفتر کار ولسوال این ولسوالی منفجر کرد.ه است.