نیروهای خارجی از انجام حمله ی هوایی در هلمند که سبب شهید شدن ده افسر پولیس شد انکار کرده اند، اما معین مبارزعلیه مواد مخدر وزارت داخله می گوید که این حمله از سوی نیروهای خارجی انجام شده است و در پی آن ده افسر پولیس این معینیت شهید شده اند. درپانزدهم ماه سنبله/شهریور یک […]

نیروهای خارجی از انجام حمله ی هوایی در هلمند که سبب شهید شدن ده افسر پولیس شد انکار کرده اند، اما معین مبارزعلیه مواد مخدر وزارت داخله می گوید که این حمله از سوی نیروهای خارجی انجام شده است و در پی آن ده افسر پولیس این معینیت شهید شده اند.

درپانزدهم ماه سنبله/شهریور یک گروه بیست نفری نیروهای ویژه مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله برای دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در مربوطات ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند در کمین بودند که آماج حمله هوایی نیروهای خارجی قرار گرفتند. جنرال بازمحمد احمدی معاون مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله می گوید که در این رویداد ده سرباز این اداره شهید، دو تن ناپدید و هشت تن دیگر شان زخم برداشته اند.

این بیست تن از نیروهای ویژه مواد مخدر در منطقه ریگستان ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند هدف حمله هوایی قرارگرفته اند، اما نیرو های خارجی در پیوند به این رویداد گفته اند که این حمله را آنان انجام نداده اند.

نیروهای خارجی دریک اعلامیه گفته اند: “حمله نیرو های بین المللی در ولایت هلمند صورت نگرفته است، بلکه در ولسوالی میوند ولایت قندهار در عین روز رخ داده و تلفاتی به نیروهای امنیتی افغانستان وارد نکرده است”.

اما معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می گوید شواهد نشان می دهد که این حمله هوایی توسط نیروهای خارجی انجام شده است. آقای احمدی می گوید که عملیات نیروهای ویژه مبارزه با مواد مخدر با وزارت داخله و مقامات ولایت هلمند هماهنگ شده بود، اما دلیل اینکه چرا این نیروهای هدف هوایی قرار گرفته اند مشخص نیست.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می گوید که این وزارت هیأتی را برای برسی این رویداد به ولایت هلمند فرستاده است.

این بارنخست نیست که نیروهای امنیتی کشور مورد حمله هوایی نیروهای خارجی قرار می گیرند. پیش از این نیز چندین بار نیروهای امنیتی درنقاط مختلف کشور مورد حمله هوایی خارجیان قرار گرفته اند که در آخرین مورد در یک حمله هوایی نیروهای خارجی در ولایت لوگر هفت تن از نیروهای ارتش ملی شهید شدند و چندین تن دیگر زخم برداشتند.