به دنبال نشست‌‎های جهان در باره وضعیت کنونی افغانستان، توماس وست، نماینده ویژه امریکا می‌گوید که در دیدار با مقام‌‌های بریتانیا در مورد منافع افغانستان گفت‌وگو کرده‌است. با این حال، سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر با انتقاد می‌گوید که این گونه نشست‌ها بدون حضور نماینده حکومت سرپرست بی‌نتیجه است. درهمین‌حال، شماری […]

به دنبال نشست‌‎های جهان در باره وضعیت کنونی افغانستان، توماس وست، نماینده ویژه امریکا می‌گوید که در دیدار با مقام‌‌های بریتانیا در مورد منافع افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.

با این حال، سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر با انتقاد می‌گوید که این گونه نشست‌ها بدون حضور نماینده حکومت سرپرست بی‌نتیجه است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که کشورهای غرب نباید در تعامل سیاسی و منافع خودشان افغانستان را قربانی بازی‌های سیاسی‎شان کنند.

به‌‎دنبال نشست‌های پی‌در‌پی جهان درباره وضعیت کنونی افغانستان، توماس وست، نماینده ویژه امریکا می‌گوید که در دیدار با مقام‌‌های بریتانیایی در مورد منافع افغانستان گفت‌وگو کرده‌است. آقای وست جزییات بیشتری در باره این گفت‌وگو ارایه نکرده‌است؛ اما قرار است که پس از لندن به امارات متحده عربی رفته و با مقام‌‌های این کشور نیز درباره افغانستان گفت‌وگو کند.

با این حال سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر با انتقاد از این گونه نشست‎های بدون حضورمقام‌های حکومت سرپرست می‌گوید که نشست‌های منطقه‌ای و بین‌‌المللی درباره افغانستان باید در هماهنگی با حکومت سرپرست برگزار شود.

درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی این گونه نشست‌ها را در راستای منافع سیاسی کشورهای غرب خوانده و می‌گویند که کشورهای غرب نباید در تعامل سیاسی و منافع خودشان، افغانستان را قربانی بازی‌های سیاسی کنند.

این در حالی‌است که نماینده ویژه امریکا برای افغانستان روز سه‌شنبه سفرهای خود را به‌منظور گفت‌وگو در مورد افغانستان به بریتانیا و امارات متحده عربی آغاز کرد.