بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده‌است که به روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته روان، دو بسته ۴۰ میلیون دالری دیگر به افغانستان رسیده‌است. این بانک در تویتی نوشته است که این دو بسته کمک بشردوستانه به یک بانک خصوصی تحویل داده شده‌است. در همین‌حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که کمک‌های بشردوستانه در درازمدت نمی‌تواند در […]

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده‌است که به روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته روان، دو بسته ۴۰ میلیون دالری دیگر به افغانستان رسیده‌است.

این بانک در تویتی نوشته است که این دو بسته کمک بشردوستانه به یک بانک خصوصی تحویل داده شده‌است. در همین‌حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که کمک‌های بشردوستانه در درازمدت نمی‌تواند در رشد اقتصادی کشور کمک موثر کند و حکومت سرپرست باید در زمینه‌های مختلف در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

پس از ممنوعیت کار زنان در موسسات غیردولتی، برای مدتی ارسال کمک‌های نقدی به‌کشور متوقف شده بود، اما در پایان ماه گذشته خورشیدی، این کمک‌ها دوباره از سر گرفته شد. پیش از آغاز دوباره کمک‌های نقدی، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که از دسامبر سال ۲۰۲۱ تقریبا یک میلیارد و ۸ صد میلیون دالر پول نقد برای انجام فعالیت این سازمان و شرکای آن، به افغانستان منتقل شده‌است. یوناما افزوده بود که این پول‌‌ها در اختیار بانک مرکزی قرار نگرفته است.

این در حالی‌است که  صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ″یونیسف″ می‌گوید که زمستان در افغانستان به ‌گونه وحشیانه به آسیب ‌پذیرترین اقشار جامعه این کشور تلفات وارد کرده‌است. یونیسف با نشر توییتی گفته است که در یک‌ماه زمستان سال روان میلادی، صدها کودک در افغانستان به‌دلیل سرما و بیماری‌های ناشی از آن جان داده‌‌اند. به گفته صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، این رقم از کودکان تنها در ماه جنوری سال ۲۰۲۳ در سراسر افغانستان تلف شده‌‌اند.