یک روزنامه‌ای امریکای نوشته است که وزارت دفاع امریکا توانایی مهار تروریزم در افغانستان را ندارد. روزنامه ملتری تایمز نوشته است که پنتاگون در دو سال گذشته قادر نبوده دست‌کم بر یک هدف در افغانستان حمله کند. به نوشته‌ای این روزنامه، امریکا احتمالا توانایی از بین بردن یک هدف مشخص را داشته باشد، اما نظارت […]

یک روزنامه‌ای امریکای نوشته است که وزارت دفاع امریکا توانایی مهار تروریزم در افغانستان را ندارد. روزنامه ملتری تایمز نوشته است که پنتاگون در دو سال گذشته قادر نبوده دست‌کم بر یک هدف در افغانستان حمله کند.

به نوشته‌ای این روزنامه، امریکا احتمالا توانایی از بین بردن یک هدف مشخص را داشته باشد، اما نظارت دوامدار برای مهار تروریسز در افغانستان را بعید دانسته است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی بر اراده امریکا در مبارزه واقعی با تروریزم تردید دارند. این درحالی‌است که حکومت سرپرست همواره گفته که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها تهدید باشد.

با آنکه بیش از یک سال و هشت ماه از خروج نیروهای امریکایی افغانستان می‌گذرد، هنوزهم اوضاع افغانستان مساله عمده‌ای در سیاست خارجی این کشور است. به تازگی، روزنامه ملتری تایمز نوشته است که وزارت دفاع امریکا هنگام خروج نیروهای این کشور، ادعا نمود که از راه دور توانایی جمع آوری اطلاعات و هدف قرار دادن تروریست‌ها در افغانستان را دارد. اینک اما این روزنامه می‌نویسد که پنتاگون در دو سال گذشته قادر به حمله بر یک هدف در افغانستان حمله نبوده است. ملتری تایمز نوشت که رهبران نظامی ایالات متحده اکنون اذعان می‌کنند که منابع کافی برای هدف قرار دادن تروریست‌ها و جمع آوری اطلاعات در افغانستان را ندارند.

این روزنامه امریکایی، نظارت دوامدار امریکا برای مهار تروریزم در افغانستان را بعید دانسته و می‌نویسد که این کشور ممکن توانایی حمله بر اهداف مشخص را داشته باشد. درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی بر اراده امریکا در مبارزه با تروریسم با دیده شک نگریسته و می‌گویند که حضور امریکا در هر جای از دنیا توامان با تقویت تروریسم بوده است.

هرچند ایمن‌الظواهری در ماه جولای سال ۲۰۲۲ از سوی ایالات متحده امریکا در کابل مورد هدف قرار گرفت، اما به نوشته‌ای این روزنامه این عملیات از سوی سی‌آی‌ای طراحی شد و در آن وزارت دفاع امریکا نقشی نداشت. این همه درحالی‌است که پیشتر جنرال اریک کوریلا، رییس فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان می‌توانند علیه منافع امریکا حمله کنند. اما مقام‌های حکومت سرپرست همواره به جهان اطمینان داده‌اند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.