در ادامه نگرانی‌ها از فقر گسترده در کشور، رییس‌‌جمهور اوزبیکستان در دومین نشست سران آسیای میانه و اتحادیه اروپا که در قرغیزستان برگزار شد، با نگرانی از وضعیت بشری در کشور، گفته است که وضعیت بشری در افغانستان به‌سرعت رو به وخامت است و میلیون‌‌ها افغانستانی در چند قدمی مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند. […]

در ادامه نگرانی‌ها از فقر گسترده در کشور، رییس‌‌جمهور اوزبیکستان در دومین نشست سران آسیای میانه و اتحادیه اروپا که در قرغیزستان برگزار شد، با نگرانی از وضعیت بشری در کشور، گفته است که وضعیت بشری در افغانستان به‌سرعت رو به وخامت است و میلیون‌‌ها افغانستانی در چند قدمی مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند.

در همین‌حال، شماری از آگاهان اقتصادی با موثر خواندن کمک نهادهای کمک‎رسان برای مهار فقر در کشورف، خواهان افزایش کمک‎های بشری به‌‎کشور شدند.

در ادامه نگرانی‌ها از گسترش فقر در کشور، شوکت میرضیایف، رییس‌‌جمهور اوزبیکستان روز جمعه در دومین نشست سران آسیای میانه و اتحادیه اروپا که در قرغیزستان برگزار شد، وضعیت بشری در افغانستان را مرگ‌بار خوانده و گفته است که  وضعیت بشری در افغانستان به‌سرعت رو به وخامت است و میلیون‌‌ها افغانستانی در چند قدمی مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند. شوکت میرضیایف از کشورهای اروپایی خواست تا کمک‌‌های بشردوستانه خود را به‌مردم افغانستان ادامه دهند. وی با تاکید به متعهد بودن اوزبیکستان به‌ادامه کمک‌ها به افغانستان پیشنهاد برای ایجاد رویکردهای مشترک با هدف حل‌و‌فصل مشکلات افغانستان کرده‌است.

از سویی‌هم، برنامه جهانی غذا در افغانستان با نشر تویتی گفته است که در ماه اپریل سال جاری میلادی بیش ۳۰ هزار تُن اقلام غذایی را به افغانستان وارد و به انبارهای این سازمان انتقال داده‌است.

درهمین‌حال، ذبیح‎الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست خواستار همکاری جهان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور شده‎است. وی گفته که جهان باید به‎عوض انتقادها و واکنش‌ها علیه حکومت کنونی افغانستان دست‌گیر افراد نیازمند این کشور باشد.

از سویی‌هم، شماری از آگاهان اقتصادی با ابراز نگرانی از وضعیت بد اقتصادی حاکم بر کشور، کمک‎های نهاد‌های کمک‎رسان را برای مهار فقر در کشور سازنده می‌خوانند.

همزمان با این، شماری از فعالان عرصه حقوق زن در کشور عدم رعایت حق آموزش و کار زنان را علل کاهش کمک دنیا خوانده و از حکومت کنونی کشور خواهان رعایت حقوق زنان و دختران شده‌اند.

این در حالی‌است که با سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن حکومت جدید در کشور، فقر و بیکاری در افغانستان افزایش یافته است.