بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، می‌گوید که خروج نیروهای غربی از افغانستان سبب تقویت گروه‌‌های تروریستی شده و پاکستان را با چالش‌‌های بزرگی روبه‌‌رو کرده‌است. زرداری هشداره داده که عدم اقدام کابل در برابر گروه‌های تروریستی، روی روابط آنان با پاکستان تأثیر خواهد گذاشت. او هم‌چنان تاکید کرد که پاکستان توانایی مبارزه با […]

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، می‌گوید که خروج نیروهای غربی از افغانستان سبب تقویت گروه‌‌های تروریستی شده و پاکستان را با چالش‌‌های بزرگی روبه‌‌رو کرده‌است.

زرداری هشداره داده که عدم اقدام کابل در برابر گروه‌های تروریستی، روی روابط آنان با پاکستان تأثیر خواهد گذاشت. او هم‌چنان تاکید کرد که پاکستان توانایی مبارزه با گروه‌‌های تروریستی فعال در داخل خاک این کشور را دارد؛ اما تا زمانی که تهدیدهای تروریستی ناشی از افغانستان برطرف نشود، پاکستان با خطرات زیادی مواجه خواهد بود. این درحالی‌است که اخیرا وزارت خارجه اعلام کرد که پاکستان به جای نگرانی در نشست‌ها، مسایل را رو در رو با افغانستان در میان بگذارد.

در ادامه نگرانی‌های منطقه ای از حضور و فعالیت گروه‎‌های تروریستی، بار دیگر بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، اظهار داشته که خروج نیروهای غربی از افغانستان سبب تقویت گروه‌ های تروریستی شده و پاکستان را با چالش‌ های بزرگی روبه ‌رو کرده‌است. آقای زرداری این مطلب را در مصاحبه اخیرش با بخش‌ اردوی تلویزیون دویچه ‌وله، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، بیان کرده‌است: ″دولت پاکستان توانایی مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال در داخل خاک این کشور را دارد؛ اما تا زمانی که تهدیدهای تروریستی ناشی از افغانستان برطرف نشود، پاکستان با خطرات زیادی مواجه خواهد بود″.

به گفته زرداری، به مقام‌های کابل گفته شده که عدم اقدام در برابر گروه‌‌های تروریستی فعال در این کشور روی روابط آنان با پاکستان تأثیر خواهد گذاشت.

هرچند پاکستان یکی از کشورهای است که بیش‌ترین تعامل را با حکومت کنونی افغانستان دارد، اما هر از گاهی از افزایش تهدیدهای تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. اخیرا نیز وزارت خارجه اعلام کرد که پاکستان باید مسایل مربوط به افغانستان را رودررو در میان بگذارد نه این که در نشست‌های بین‌المللی مطرح کند.