مقام‌‌های سازمان ملل متحد می‌گویند که اگر مقام‌های حکومت سرپرست را نتوانند متقاعد کنند که به زنان اجازه‌ کار در دفاتر سازمان ملل را بدهند، این سازمان آماده است تا تصمیم خروج از افغانستان را بگیرد. آخیم اشتاینر، مدیر برنامه‌ توسعه سازمان ملل گفته است که مقام‌های این سازمان در حال مذاکره با دولت حکومت […]

مقام‌‌های سازمان ملل متحد می‌گویند که اگر مقام‌های حکومت سرپرست را نتوانند متقاعد کنند که به زنان اجازه‌ کار در دفاتر سازمان ملل را بدهند، این سازمان آماده است تا تصمیم خروج از افغانستان را بگیرد.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه‌ توسعه سازمان ملل گفته است که مقام‌های این سازمان در حال مذاکره با دولت حکومت سرپرست افغانستان هستند، به این امید که این حکومت در حکمی که زنان محلی را از کار برای سازمان ملل منع می‌کند، استثنا قایل شود. به‌ گفته‌ او، حقوق بشر از موضوعات قابل مذاکره نیست.

اشتاینر گفته است: ″من فکر می‌کنم راهی جز دل‌شکستگی وجود ندارد. منظورم این است که اگر بخواهم تصور کنم که خانواده‌ی سازمان ملل امروز در افغانستان نیست، تصاویر میلیون‌ها دختر جوان، پسر جوان، پدر و مادر را دارم که اساسا غذای کافی نخواهند داشت″.

درهمین حال، گروه بین‌المللی بحران با نشر اعلامیه‌‌ای محرومیت زنان را از تحصیل و کار در افغانستان، یک تراژد برای زنان نه؛ بلکه یک فاجعه برای همه مردم افغانستان خوانده‌است. این گروه گفته که محدودیت‎‌ها بر زنان افغانستان، موانعی را برای ارسال کمک‌های بین‌المللی بر این کشور ایجاد کرده‌است.

این در حالی‌است که مقام‌‌های بین‌‌المللی می‌‌گویند که به‌‌دلیل توجه کمک‌‌کنندگان به سایر بحران‌‌های جهانی و محدودیت حکومت کنونی افغانستان بر کارمندان زن سازمان ملل، کمک به افغانستان کاهش خواهد یافت.