وزیر امور خارجه آمریکا به کابل آمده است. حل تنش های سیاسی و پیشبرد مزاکرات صلح با گروه طالبان از اهداف سفر وی گفته شده است. در اوج تنش های سیاسی و افزایش خشونت های گروه طالبان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا وارد کابل شده است. گفته می شود هدف از سفر وی حل تنش […]

وزیر امور خارجه آمریکا به کابل آمده است. حل تنش های سیاسی و پیشبرد مزاکرات صلح با گروه طالبان از اهداف سفر وی گفته شده است.

در اوج تنش های سیاسی و افزایش خشونت های گروه طالبان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا وارد کابل شده است. گفته می شود هدف از سفر وی حل تنش های سیاسی و پیشبرد گفتگوهای صلح با گروه طالبان است. مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا آمریکا برای حل اختلافات سیاسی موجود در کشور با داکتر عبدالله عبدالله رییس جمهور حکومت همه شمول دیدارکرده است.

از سویی هم زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در پیام ها تویتری اش از گفتگوی ویدیویی میان نمایندگان حکومت و طالبان خبر داده است و گفته است هدف از این گفتگو چگونگی آزادی زندانیان طالبا بود است.

زلمی خلیلزاد گفته است: “آمریکا و قطر از طریق کنفرانس ویدیویی برای نخستین بار میان نمایندگان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان گفتگوی ویدیویی را برای تسهیل روند آزادی زندانیان برقرار کرد. بحث فنی امروز بیش از دو ساعت، مهم، جدی و مفصل بود. با سپاس از همه طرف ها.”

آقای خلیلزاد می گوید در این صحبت ها توافق شده است تا نشست فنی در پیوند به آزادی زندانیان تا دو روزدیگر انجام شود. براساس توافق صلح میان آمریکا و طالبان باید پنج هزار زندانی طالبان و یک هزار تن افراد حکومتی برای آغاز گفتگو ها صلح بین الافغانی آزاد شوند.

پیش از این کشور روسیه و ایران نگرانی شان را از اختلافات سیاسی در افغانستان ابراز کرده اند و آن را تهدید برای روند صلح و ثبات منطقوی منطقه گفته اند.