در ادامه نگرانی‌ها مبنی بر اوضاع بد بشری افغانستان، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد اعلام کرده که برای کمک به نیازمندان در افغانستان به بیش از ۷۰۰میلیون دالر نیاز دارد. اوچا گفته که افغانستانی‌ها در فصل بهار با چالش‍‌های فراوانی رو‌به‌رو می‌شوند. درهمین‌حال، شماری از باشندگان پایتخت می‌گویند که تاکنون آنان هیچ‌گونه […]

در ادامه نگرانی‌ها مبنی بر اوضاع بد بشری افغانستان، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد اعلام کرده که برای کمک به نیازمندان در افغانستان به بیش از ۷۰۰میلیون دالر نیاز دارد.

اوچا گفته که افغانستانی‌ها در فصل بهار با چالش‍‌های فراوانی رو‌به‌رو می‌شوند. درهمین‌حال، شماری از باشندگان پایتخت می‌گویند که تاکنون آنان هیچ‌گونه کمکی از سوی نهادی دریافت نکرده‌اند. شهروندان کشور در حالی از اوضاع بد زندگی‌شان و عدم کمک به آنان شکایت می‌کنند که بربنیاد گزارش نهادهای امدادی، در حال حاضر، میلیون‌ها تن در افغانستان نیاز به کمک‎های فوری نیاز دارند.

در ادامه نگرانی‌های ملی و بین‌المللی در رابطه به اوضاع نابسامان شهروندان کشور، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌‌های بشردوستانه “اوچا” اعلام کرده‌است که شهروندان افغانستان در فصل بهار با سطوح بی‌‌پیشینه‌ای ناامنی غذایی، سوتغذیه، کم‌بود آب و شرایطی شبیه خشک ‌سالی مواجه هستند: فصل بهار در افغانستان با سیلاب‌‌های ناگهانی، رانش زمین و افزایش بیماری‌‌ها به همراه بوده است. در شرایطی که افغانستانی‌ها با سطوح بی‌‌سابقه‌ای از ناامنی غذایی، سوتغذیه، کمبود آب و شرایط مشابه خشک‌سالی مواجه هستند. برای کمک‌رسانی اولیه، ۷۱۷٫۴ میلیون دالر در آوریل تا ژوئن سال ۲۰۲۳ نیاز است.

به ‌گفته‌ این نهاد سازمان ملل، این مبلغ برای ارایه‌ غذا، آب، کمک‌‌های اضطراری، صحت و آموزش هزینه خواهد شد. درهمین‌حال، شماری از کارشناسنان اقتصادی صمن این‌که کمک‌های بشری به افغانستان را مفید می‌دانند تاکید می‌کنند که حکومت سرپرست باید سهولت‌هایی را برای نهادهای امدادی در افغانستان فراهم کند تا که این نهادها بتوانند کمک‌های بیش‌تری را برای نیازمندان برسانند.

در همین‌حال، شماری از پایتخت نشینان ضمن اینکه از بیکاری و عدم دریافت کمک‌های بشری شکایت می‌کنند، می‌افزایند که تاکنون هیچ‌گونه کمکی از سوی نهادهای امدادی دریافت نکرده‌اند.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه چند روز جمعه نیز خواستار بودجه‌ کافی و به‌ موقع برای عملیات بشردوستانه در افغانستان شده بود .این در حالی‌است که براساس گزارش اوچا، در حال‌حاضر، حدود ۲۸ میلیون تن از شهروندان افغانستان به کمک‌‌های بشردوستانه نیاز دارند. این دفتر برای کمک‌‌رسانی به این تعداد افراد در جریان سال جاری به چیزی نزدیک به پنج میلیارد دالر درخواست کرده‌است.