وزارت معادن و پترولیم می گوید که قانون معادن کشور ناقص است و باید این قانون به زودی اصلاح شود. نقش وزارت معادن و پترولیم در نشست سام یا نشست مقام های عالی رتبه کشورهای کمک کننده اثر گزار خوانده می شود. داوود شاه صبا وزیر معادن و پترولیم می گوید که جامعه جهانی متعهد […]

وزارت معادن و پترولیم می گوید که قانون معادن کشور ناقص است و باید این قانون به زودی اصلاح شود. نقش وزارت معادن و پترولیم در نشست سام یا نشست مقام های عالی رتبه کشورهای کمک کننده اثر گزار خوانده می شود.

داوود شاه صبا وزیر معادن و پترولیم می گوید که جامعه جهانی متعهد است که در ده سال آینده افغانستان را در قسمت استخراج معادن همکاری تخنیکی کند. به گفته وزیر معادن و پترولیم، یکی از خواست های جامعه جهانی این است که سکتور معدن باید در زندگی مردم افغانستان تغییراتی مثبت وارد کند.

آقای صبا می گوید که سکتور معادن کشور به خلاهای حقوقی و قانونی مواجه است. به گفته وی، در حال حاضر برای استخراج ذغال سنگ هیچ مقرره ی وجود ندارد. وزیر معادن و پترولیم به بازنگری چوکات حقوقی و قانونی سکتور معادن تاکید می کند.آقای صبا همچنان می گوید که تا پنج سال آینده تمرکز این وزارت بالای معادن کوچک خواهد بود.

این درحالیست که وزیر معادن و پترولیم خلاهای حقوقی، نبود کارمندان مسلکی و نبود امنیت را از چالش های عمده فرا راه استخراج معادن کشور عنوان می کند.