صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور بار دیگر به پی گیری پرونده ترورهای زنجیره ای به ویژه ترور رهبر جهاد مقاومت و شهید صلح کشور تأکید می کند. چهار سال از شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی گذشت. (روز یک شنبه ۲۹سنبله/شهریور)در […]

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور بار دیگر به پی گیری پرونده ترورهای زنجیره ای به ویژه ترور رهبر جهاد مقاومت و شهید صلح کشور تأکید می کند.

چهار سال از شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی گذشت. (روز یک شنبه ۲۹سنبله/شهریور)در کابل به مناسبت شهادت استاد شهید، مراسم بزرگی با اشتراک شماری از شخصیت های جهادی، مقام های حکومتی و نهادهای دولتی برگزاری گردید.

سخنرانان این مراسم، از استاد شهید به عنوان عالم جهان اسلام یاد می کنند و رشادت و فداکاری های او را در دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان و یک دهه اخیر می ستایند.

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور می گوید که باید پرونده های تروهای زنجیره به ویژه ترور رهبر شهید پی گیری جدی شود. آقای ربانی از ارگان های امنیتی  می خواهد که در امر ترورهای زنجیره رهبران جهادی مردم افغانستان پاسخ روشنی به مردم بگویند.

وزیر خارجه رشادت و فداکاری مجاهدین و در راس رهبرجهاد و مقاومت و شهید صلح کشور را می ستاید. وزیر امور خارجه کشور می گوید که استاد شهید در راه خدا و خدمت به مردم و آزادی جانش را فدا نمود. آقای ربانی در همین حال تاکید می کند که جهاد برحق مردم افغانستان باعث آزادی برخی از کشورهای همسایه شده است و باید این کشور قدر جان فدایی های مردم افغانستان را بدانند.

رییس جمعیت اسلامی با تاکید بر ادامه راه رهبر شهید، تحویل دهی قدرت سیاسی از سوی رهبر شهید را از دست آوردهای بزرگ او در امر نهادینه شدن مردم سالاری در کشور می داند.

آقای ربانی می گوید که نخستین انتقال مسالمت آمیز قدرت سیاسی با نام استاد شهید گره خورده است.

وزیر خارجه کشور بر تغییر نظام سیاسی که در توافق نامه ایجاد حکومت وحدت ملی گنجانیده شده است تأکید می کند. وی می گوید که برای برگزاری انتخابات سالم باید نظام انتخاباتی کشور اصلاح شود، تازمینه مردم سالاری در کشور با اشتراک احزاب  سیاسی مهیا گردد.

این درحالیست که درست چهار سال پیش یک فرد انتحاری که خود را پیام آور صلح معرفی کرده بود استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان را در محله وزیر محمد اکبرخان در منزلش به شهادت رساند.