عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که تنها نتایج شفاف و مشروع انتخابات قابل قبول است. رییس اجرایی حکومت می گوید که هیچ کسی نمی تواند نتایج تقلبی خود ساخته را بر مردم افغانستان تحمیل کند. کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که تا چهار روز دیگر نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که تنها نتایج شفاف و مشروع انتخابات قابل قبول است. رییس اجرایی حکومت می گوید که هیچ کسی نمی تواند نتایج تقلبی خود ساخته را بر مردم افغانستان تحمیل کند.

کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که تا چهار روز دیگر نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که تنها نتایج شفاف و مشروع انتخابات قابل قبول است. رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران تاکید کرد که نتایج تقلبی و خود ساخته برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

احزاب جمعیت اسلامی افغانستان و حزب وحدت اسلامی افغانستان و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان اعلام کردند که از موضع جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و بیانگذاری جنبش ملی اسلامی افغانستان، حمایت می کنند. این احزاب هشدار می دهند که هر گونه دستکار در نتایج انتخابات، کشور را به مرحله بحرانی سوق خواهد داد و مسوولیت پیامدهای آن به دوش بحران سازان خواهد بود.

کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که بازشماری و تفتیش ویژه آرای مورد اختلاف نشان می ‌دهد که بیش از نود و پنج  درصد این آرا مشکل ندارند و در نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری تغییری نخواهد آمد. اما دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله می گوید که تفتیش آرا بر خلاف لوایح و طرز العمل های کمیسیون انتخابات صورت گرفته است.