نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که اگر طالبان یک حکومت همه‌شمول ایجاد نکنند، افغانستان با بحران جدی مواجه خواهد شد. وی گفته که بهترین راه برای جامعه جهانی به منظور آوردن صلح و ثبات در افغانستان تعامل با گروه طالبان است. نخست‌وزیر پاکستان گفته که اگر طالبان موفق به ایجاد یک حکومت همه‎‌شمول شوند که در آن […]

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که اگر طالبان یک حکومت همه‌شمول ایجاد نکنند، افغانستان با بحران جدی مواجه خواهد شد. وی گفته که بهترین راه برای جامعه جهانی به منظور آوردن صلح و ثبات در افغانستان تعامل با گروه طالبان است.

نخست‌وزیر پاکستان گفته که اگر طالبان موفق به ایجاد یک حکومت همه‎‌شمول شوند که در آن تمام جناح‌‌های افغانستان سهم داشته باشند، افغانستان پس از ۴۰ سال شاهد برقراری صلح خواهد بود. آقای خان در مصاحبه با شبکه خبری ″سی‌ان‌ان″ امریکا هشدار داده که اگر طالبان یک حکومت ‌همه‌شمول را در افغانستان تشکیل نکنند، اینکار سبب آغاز یک هرج و مرج، بروز بزرگترین بحران بشری و وقوع کلانترین مشکل پناه‌جویان در افغانستان خواهد شد.

عمران‌خان در پاسخ به پرسش یک خبرنگار افغانستان پیرامون عملکرد دو هفته اخیر طالبان در افغانستان گفت که ″سخنگوی طالبان نیست″.

درهمین حال، مشاور امنیت ملی پاکستان می‌گوید که نیاز است جامعه جهانی با دولت سرپرست ‌طالبان تعامل داشته باشد.

پاکستان با نفوذی که بر طالبان دارد متهم است که در مساله‌ی افغانستان، امریکا را فریب داده است. آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا اخیراً در مورد بازی دوگانه پاکستان با امریکا در افغانستان، گفته که روابط خود را با این کشور دوباره ارزیابی می‌کند.

هم‌زمان با این، معیدیوسف مشاور امنیت ملی پاکستان گفته که امریکا در ارزیابی مجدد روابط با پاکستان، باید به پیام مقام‌های پاکستانی گوش دهد.