حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه‌ی و سفیر ایران در کابل در حاشیه نشست دوحه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرده‌است که بحران افغانستان صرفا از طریق منطقه و با پشتی‌بانی سازمان ملل قابل حل است. سفارت ایران در کابل گفته که در این دیدار بر نقش سازنده سازمان ملل در […]

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه‌ی و سفیر ایران در کابل در حاشیه نشست دوحه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرده‌است که بحران افغانستان صرفا از طریق منطقه و با پشتی‌بانی سازمان ملل قابل حل است.

سفارت ایران در کابل گفته که در این دیدار بر نقش سازنده سازمان ملل در حل بحران افغانستان و هم‌چنین حفظ استقلال این سازمان در تصمیم‌ها و برنامه‌ها تاکید شده‌است. درهمین‌حال، حنا ربانی کهر، معاون وزیر خارجه‌ی پاکستان در حاشیه نشست دوحه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر تمایل همکاری کشورش با جامعه‌ی بین‌المللی برای ایجاد یک روند معتبر تعامل با افغانستان تأکید کرده‌است.

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه‌ی و سفیر ایران در کابل در حاشیه نشست دوحه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرده‌است که بحران افغانستان صرفا از طریق منطقه و با پشتی‌بانی سازمان ملل قابل حل است. سفارت ایران در کابل دیروز 〈سه‌شنبه،۱۲ ثور〉 در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است که در این دیدار بر نقش سازنده‌ی سازمان ملل در حل بحران افغانستان و هم‌چنین حفظ استقلال این سازمان در تصمیم‌ها و برنامه‌ها تأکید شده‌است.

درهمین‌حال، حنا ربانی کهر، معاون وزیر خارجه‌ی پاکستان در حاشیه نشست دوحه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر تمایل همکاری کشورش با جامعه‌ی بین‌المللی برای ایجاد یک روند معتبر تعامل با افغانستان تأکید کرده‌است. حنا ربانی در قطر با نمایندگان کشورهای روسیه، چین و امریکا در امور افغانستان نیز دیدار کرده‌است. او در این دیدارها گفته است که جامعه‌ی جهانی به‌طور جمعی برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم عادی تلاش کند.

گفتنی‌است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست دوحه در یک نشست خبری گفت که این نشست برای ایجاد رویکرد جهانی درباره‌ی افغانستان بود نه به‌رسمیت شناختن حکومت سرپرست. دبیرکل سازمان ملل حضور سازمان‌های تروریستی را در افغانستان قابل توجه خواند و گفت که این وضعیت برای خود افغانستان و منطقه یک خطر است. او نبود دولت فراگیر و محدودیت‌ها علیه زنان و دختران در افغانستان را از دیگر نگرانی‌های اشتراک کنندگان نشست دوحه عنوان کرد. گوترش افزود که سازمان ملل یک نشست دیگر را نیز درباره‌ی افغانستان برگزار خواهد کرد.