ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی در واکنش به اظهارات مقام‌های روسیه در مورد کاهش توانایی در از بین‌بردن داعش گفته‌است که که لانه ‌های مهم داعش در افغانستان از بین‌برده‌شده و تلاش برای سرکوب این گروه تروریستی در افغانستان ادامه دارد. آقای مجاهد حضور داعش در افغانستان را نامرئی دانسته و افزوده‌است که از بسیاری […]

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی در واکنش به اظهارات مقام‌های روسیه در مورد کاهش توانایی در از بین‌بردن داعش گفته‌است که که لانه ‌های مهم داعش در افغانستان از بین‌برده‌شده و تلاش برای سرکوب این گروه تروریستی در افغانستان ادامه دارد.

آقای مجاهد حضور داعش در افغانستان را نامرئی دانسته و افزوده‌است که از بسیاری از حمله‌های این گروه جلوگیری شده‌است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که اگر جهان با حکومت سرپرست کمک نکند، احتمال قوت گرفتن بیش‌تر گروه‌های تروریستی در افغانستان وجود دارد.

ذبیح الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که لانه‌‌های مهم داعش در افغانستان از بین‌برده‌شده و تلاش برای سرکوب این گروه تروریستی در افغانستان ادامه دارد. آقای مجاهد با بیان این‌که حضور داعش در افغانستان نامرئی است، اظهارداشت از بسیاری از حملات این گروه جلوگیری شده‌است. ذبیح الله مجاهد همچنان تاکید کرده‌است که تلاش برای سرکوب این گروه در بخش‌‌های گوناگون افغانستان جریان دارد.

وی تاکید می‌کند که لانه‌های بسیار مهم داعش هم در شهر کابل و شهرهای دیگر کشور از بین‌برده ‌شده‌است. او همچان افزود که حکومت سرپرست مصمم هست تمام لانه‌‌های وابسته به داعشی‌ها را از بین ببرد. درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که داعش در افغانستان هنوز حضور دارد و لانه‌های آن در پاکستان است و از آنجا برای بدامنی به افغانستان اعزام می‌شوند. آنان همچان تاکید می‌کنند که اگر جهان با حکومت سرپرست کمک نکند، احتمال قوت گرفتن بیش‌تر گروه‌های تروریستی در افغانستان وجود دارد.

این درحالی‌است که معاون وزارت خارجه روسیه گفته‌است که تحریم‌‌های که سبب کاهش دست‌رسی حکومت کنونی افغانستان به پول شده‌است، توان‌مندی کابل را در جنگ بر ضد گروه داعش کاسته‌است.