ملا عبدالغنی برادر، معاون اول رییس‌الوزرای امارت اسلامی روز 〈سه‌شنبه، ۱۰ حوت〉 در نشستی به مناسبت دومین سال‌روز امضای توافق‌نامه‌ی صلح دوحه میان امارت اسلامی و امریکا در کابل گفت که، امضای توافق‌نامه صلح دوحه منجر به پایان اشغال کشور شد و افغانستان را به یک کشور مستقل و آزاد تبدیل کرد. آقای برادر افزوده […]

ملا عبدالغنی برادر، معاون اول رییس‌الوزرای امارت اسلامی روز 〈سه‌شنبه، ۱۰ حوت〉 در نشستی به مناسبت دومین سال‌روز امضای توافق‌نامه‌ی صلح دوحه میان امارت اسلامی و امریکا در کابل گفت که، امضای توافق‌نامه صلح دوحه منجر به پایان اشغال کشور شد و افغانستان را به یک کشور مستقل و آزاد تبدیل کرد.

آقای برادر افزوده است که امارت اسلامی اکنون برای پیشرفت، آبادی و نهادینه شدن ارزش‌‌های اسلامی در کشور تلاش می‌کند. وی تاکید کرده است که تنها تلاش امارت اسلامی برای برون رفت از مشکلات موجود کشور کافی نیست؛ بلکه مردم نیز باید دست‌به‌دست هم داده و کشور خود را با هم بازسازی کنند. درهمین حال، عبدالسلام حفنی معاون دوم رییس‌الوزرا در این همایش تاکید کرد که امارت اسلامی به هیچ فرد و گروهی اجازه استفاده از خاک کشور را نمی‌دهد. وی از کسانی که در بیرون اند، خواست که به کشور برگردند و در آبادی سهیم شوند. وی هم‌چنان از امریکا خواست که به توافق‌نامه دوحه عمل کند. گفتنی‌است که دو سال قبل در چنین روزی توافق‌نامه صلح دوحه میان امریکا و امارت اسلامی در قطر با حضور نمایندگان برخی کشور‌های جهان امضا شد. به اساس این توافق‌نامه امریکا متعهد به خروج سربازانش از افغانستان تا اول ماه می ۲۰۲۱ شده بود و امارت اسلامی نیز متعهد به قطع رابطه با شبکه‌های تروریستی ازجمله القاعده شد. بخشی از توافق‌نامه صلح رهایی ۵هزار زندانی امارت اسلامی توسط دولت پیشین و آغاز گفت‌وگوهای دولت با امارت تا ۳ ماه بعد از امضای توافق‌نامه صلح بود. گفت‌گو‌های صلح میان دولت پیشین افغانستان و امارت اسلامی نتیجه نداد و حدود ۷ ماه قبل حکومت پیشین سقوط و امارت اسلامی دوباره به افغانستان تسلط یافت.