ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع می‌گوید که حریم فضایی کشور اشغال شده است. او تاکید کرده‌است که با افزایش آموزش‌‌های نظامی باید از حریم فضایی این کشور نیز دفاع شود. وی خطاب به افسران فارغ شده از ادکامی نظامی گفته است که در راستای خدمت به مردم نباید از کسی با چشمان بسته […]

ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع می‌گوید که حریم فضایی کشور اشغال شده است.

او تاکید کرده‌است که با افزایش آموزش‌‌های نظامی باید از حریم فضایی این کشور نیز دفاع شود. وی خطاب به افسران فارغ شده از ادکامی نظامی گفته است که در راستای خدمت به مردم نباید از کسی با چشمان بسته اطاعت کنند. وی بر اطاعت آگاهانه از رهبران و مسوولان نیز تاکید کرده‌است. وی در ادامه سخنانش گفته است که از مرزهای کشور باید به‌گونه‌ی درست محافظت شود.

ملا محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع در مراسم فراغت دانشجویان اکادمی افسران، از آنان خواست در راستای خدمت به مردم از هیچ‌کسی چشم بسته اطاعت نکنند. وی تاکید کرد که باید دیده شود که فردی را که اطاعت می‌‌کنیم کیست، چه کرده‌است و حالا چه فکر و اراده‌‌ای دارد.

سرپرست وزارت دفاع با انتقاد از عمل‌کرد ۲۰ ساله نظام جمهوری گفت که مقام‌‌های این حکومت برای یادگیری ساخت تجهیزات جنگی، حتی به اندازه ساخت یک گلوله تفنگ، تلاش نکرده‌‌اند. او از نیروهای امارت خواست که شیوه ساخت تجهیزات نظامی سبک‌وسنگین را یاد بگیرند تا از آن برای دفاع از افغانستان استفاده کنند.

ملا یعقوب در بخشی دیگر از سخنانش، با اشاره تلویحی به گردش هواپیماهای بی‌سرنشین در آسمان افغانستان گفت که هیچ کاری از دست‌شان برنمی‌‌آید. سرپرست وزارت دفاع مشخص نکرده‌است که حریم فضایی افغانستان از سوی چه کسانی یا کدام کشور اشغال شده‌است، اما پیش از این از گشت‌و‌‎گذار هواپیماهای بی‌‌سرنشین در آسمان افغانستان گزارش شده بود. او تاکید کرده‌است که با افزایش آموزش‌‌های نظامی باید از حریم فضایی این کشور نیز دفاع شود.

سرپرست وزارت دفاع چند روز پیش نیز در سخنرانی در مراسم سی‌وچهارمین سال‌گرد بزرگداشت از خروج نیروهای شوروی از افغانستان گفت که به خواسته‌های مشروع مردم افغانستان باید پاسخ مثبت داده شود.