معاون سیاسی رییس‌الوزرا بر حمایت حکومت کنونی از فعالیت رسانه‌ها تاکید کرده‌است. معاون سیاسی رییس‌الوزرا در نشستی با شماری از مسوولان رسانه‌‌ها و کارشناسان سیاسی گفته بدون رسانه‌‌های قوی جامعه ناقص خواهد بود. دفتر معاون سیاسی رییس‌الوزرا در خبرنامه‌ای گفته‌است که در این دیدار مسوولان رسانه‌های خارجی و داخلی و کارشناسان سیاسی، نظریات و پیشنهادات […]

معاون سیاسی رییس‌الوزرا بر حمایت حکومت کنونی از فعالیت رسانه‌ها تاکید کرده‌است.

معاون سیاسی رییس‌الوزرا در نشستی با شماری از مسوولان رسانه‌‌ها و کارشناسان سیاسی گفته بدون رسانه‌‌های قوی جامعه ناقص خواهد بود.

دفتر معاون سیاسی رییس‌الوزرا در خبرنامه‌ای گفته‌است که در این دیدار مسوولان رسانه‌های خارجی و داخلی و کارشناسان سیاسی، نظریات و پیشنهادات شانرا در عرصه‌های مختلف شریک ساختند. آنان گفتند که رسانه‌ها حیثیت پل را میان دولت و ملت دارند و تلاش می‌‌کنند تا صدای مردم را به دولت و جهان برسانند.

در خبرنامه آمده که معاون سیاسی رییس‌الوزرا در این نشست، از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تشکر کرده و گفته که حکومت سرپرست برای تقویت رسانه‌ها تلاش می‌کند.

درهمین حال، شماری از خبرنگاران عدم دسترسی به اطلاعات را از مشکلات جدی فرا‌راه خبرنگاران می‌دانند.

از سویی هم، شماری از مسوولان نهادهای پشتیبان رسانه‌ها می‌گویند که در حال حاضر شماری زیادی از رسانه‌ها به‌دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت‌ها فعالیت‌شان متوقف شده‌است. آنان همچنان خواهان اقدامات عملی و جدی در قبال حل چالش‌های اقتصادی و دسترسی به اطلاعات نیز شده‌اند.

این در حالی‌است که پس از فروپاشی نظام پیشین، خبرنگاران و رسانه‌ها با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شدند. براساس آمارهای مرکز خبرنگاران افغانستان، در این مدت بیش از نیمی از مجموع شش‌صد رسانه در افغانستان تعطیل شده و صدها خبرنگار به‌ویژه خبرنگاران زن بیکار و کشور را ترک کرده‌اند.