در ادامه‌ی نگرانی‌های جهانی مبنی بر نقض حقوق زنان در کشور، نخست‌وزیر آلمان حمایت کشورش از زنان افغانستان را اعلام کرده و گفته است که آلمان به تلاش‌های خود برای تحقق برابری زنان افغانستان در تمامی عرصه‌های زندگی ادامه خواهند داد. در همین‌حال، سفارت آلمان برای افغانستان هم گفته که اولویت‌ دادن به حقوق زنان […]

در ادامه‌ی نگرانی‌های جهانی مبنی بر نقض حقوق زنان در کشور، نخست‌وزیر آلمان حمایت کشورش از زنان افغانستان را اعلام کرده و گفته است که آلمان به تلاش‌های خود برای تحقق برابری زنان افغانستان در تمامی عرصه‌های زندگی ادامه خواهند داد.

در همین‌حال، سفارت آلمان برای افغانستان هم گفته که اولویت‌ دادن به حقوق زنان در افغانستان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. درعین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن در آستانه‌ی سال تعلیمی جدید، خواهان تامین حق آموزش و تحصیل دختران شده‌اند. اما؛ امارت همواره اعلام کرده که به حق زنان در پرتوی آموزه‌های اسلامی پابند است.

در ادامه‌ی نگرانی‌های ملی و بین‌المللی مبنی بر منع آموزش و تحصیل و هم‌چنان کار زنان در کشور، اولاف شولتس، نخست‌وزیر آلمان با پخش ویدیویی در صفحه تویترش، حمایت خود را از زنان در افغانستان اعلام کرد و گفته است که زنان و دختران در افغانستان با دشواری‌های زیادی رو‌به‌رو هستند. وی افزوده‌است که زنانی که در افغانستان برای حقوق‌شان مبارزه می‌‌کنند و سرکوب می‌شوند نابخشودنی است: ″در افغانستان با زنانی که برای گرفتن حقوق‌شان به پاخاسته‌‌اند و با تمامی آن‌هایی که برای عدالت و آزادی می‌ایستند و حتا زندگی خود را به خطر می‌اندازند، به‌شدت برخورد می‌شود و این نابخشودنی است″.

آقای شولتز بر مشارکت و حق برابر زنان در سیاست، اقتصاد و سایر بخش‌های زندگی تاکید کرده و گفته است که کشورش به تلاش‌های خود برای تحقق این هدف در افغانستان ادامه می‌دهد. درهمین‌حال شماری از فعالان حقوق زن در کشور در آستانه‌ی سال تعلیمی جدید، خواهان تامین حقوق زنان و دختران شده‌اند.

در عین‌حال، سفارت آلمان برای افغانستان هم گفته که اولویت‌ دادن به حقوق زنان در افغانستان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

این در حالی‌است که پیش از این وزیران خارجه آلمان، ناروی و دبیرکل سازمان ملل متحد در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر این سازمان، وضعیت بشری در افغانستان و محدودیت‌های وضع شده بر زنان و دختران کشور را ناپذیرفتنی خوانده بوده‌اند.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که حکومت سرپرست همواره اعلام کرده به حق زنان و دختران افغانستان در پرتوی آموزه‌های اسلامی متعهد است.