شماری از اعضای مجلس نمایندگان پاکستان را به مداخله در امور داخلی افغانستان متهم کنند و می گویند که عامل اصلی در راه عدم توزیع شناسنامه الکترونکی پاکستان است. شماری از اعضای مجلس نمایندگان، با ابراز نگرانی از تاخیر در توزیع شناسنامه های الکترونیکی می گویند که تمویل کننده های خارجی اخطار داده اند که […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان پاکستان را به مداخله در امور داخلی افغانستان متهم کنند و می گویند که عامل اصلی در راه عدم توزیع شناسنامه الکترونکی پاکستان است.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان، با ابراز نگرانی از تاخیر در توزیع شناسنامه های الکترونیکی می گویند که تمویل کننده های خارجی اخطار داده اند که اگر تا یک هفته الی ده روز دیگر، روند توزیع شناسنامه ها آغاز نشود؛ معاشات کارمندان اداره شناسنامه الکترونیکی، قطع می شود.

مسوولان اداره شناسنامه های الکترونیکی می گویند تمام آمادگی ها برای توزیع این شناسنامه ها گرفته شده است و تنها منتظر فرمان رییس جمهور کشور اند.

در این میان شماری از اعضای مجلس نمایندگان، پاکستان را متهم می کنند که بر سر راه توزیع شناسنامه الکترونیکی موانع ایجاد می کند.

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان می گوید که پاکستان برخی از افراد و اشخاص را تطمیع می کند تا با مطرح کردن بحث قومیت در شناسنامه های الکترونیکی مانع پیشرفت این روند شوند.

از سویی هم نهادهای ناظر بر انتخابات تآکید دارند تا زمانی که شناسنامه  های الکترونیکی توزیع نشود آمدن اصلاحات در انتخابات ناممکن است؛ چیزی که برخی از نمایندگان نیز به آن تآکید می کنند.

در همین حال عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان می گوید که قانون ثبت احوال نفوس مراحل قانونی اش را طی کرده و باید توزیع شناسنامه های الکترونیکی به شهروندان به زود ترین فرصت آغاز شود.

این در حالیست که در تازه ترین مورد اداره توسعه ای بین المللی آمریکا نیز از تعلیق کمک هایش به اداره شناسنامه های الکترونیکی خبر داده است.