در ادامه نگرانی‌های جهانی از فراگیر شدن فقر در کشور، یک نهاد استرالیایی بر رسیدگی به نیازمندهای مردم افغانستان تاکید کرده ‌است. این نهاد اعلام کرده‌است که هر نوع کمک به‌افغانستان به طور غیرمستقیم امکان حمایت از حکومت سرپرست را به همراه دارد؛ اما نباید نیازهای بشردوستانه مردم این کشور نادیده گرفته شود. این نهاد […]

در ادامه نگرانی‌های جهانی از فراگیر شدن فقر در کشور، یک نهاد استرالیایی بر رسیدگی به نیازمندهای مردم افغانستان تاکید کرده ‌است.

این نهاد اعلام کرده‌است که هر نوع کمک به‌افغانستان به طور غیرمستقیم امکان حمایت از حکومت سرپرست را به همراه دارد؛ اما نباید نیازهای بشردوستانه مردم این کشور نادیده گرفته شود. این نهاد همچنان گفته است که وضعیت بشری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری بدتر شده‌است. در همین‌حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که ادامه کمک‌های بشری در دراز مدت نمی‌تواند به ثبات اقتصادی افغانستان کمک کند.

در ادامه نگرانی‌های جهانی از فراگیر شدن فقر در کشور، یک نهاد استرالیایی بر رسیدگی به نیازمندهای مردم افغانستان تاکید کرده‌است. این نهاد اعلام کرد هر نوع کمک به‌افغانستان به طور غیرمستقیم امکان حمایت از حکومت سرپرست را به همراه دارد؛ اما نباید نیازهای بشردوستانه مردم این کشور نادیده گرفته شوند. انستیتو لووی در استرالیا طی گزارشی در وبسایت دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد جامعه جهانی با توجه به وضعیت رو به بحران مردم افغانستان باید با مردم این کشور کمک کند. این نهاد استرالیایی افزود حفظ حقوق اقتصادی شهروندان افغانستان به‌معنای به‌رسمیت شناختن دولت کابل نیست؛ اما باید از بحران بشری در افغانستان جلوگیری شود.

گزارش می‌افزاید وضعیت بشری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری بدتر شده‌است و در حال‌حاضر ۲۸٫۲ میلیون شهروندن افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

در حالی این نهاد استرالیایی افزایش کمک‌های بشری به افغانستان را به‌گونه غیر مسقتیم به‌حمایت از حکومت سرپرست میداند که پیش از این سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته بود که این کشور برنامه‌‌های کمک‌ بشردوستانه برای افغانستان را در چندین ولایت افغانستان به علت دخالت مقام‌های حکومت سرپرست به حالت تعلیق درآورده‌ است. در واکنش، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست مدخله در روند توزیع کمک‌های بشری را به‌شدت رد کرده‌است.