مرکز خبرنگاران از افزایش خشونت علیه خبرنگاران نگرانی کرده‌است. این مرکز اعلام کرده‌است که خشونت علیه خبرنگاران افغانستان ۶۴ درصد افزایش یافته است. این مرکز گفته که در جریان یک سال گذشته دست‌کم ۲۱۳ مورد خشونت، تهدید و بازداشت خبرنگاران ثبت شده‌است. در همین‌حال، شماری از خبرنگاران از عدم دسترسی به‌اطلاعات نگرانی می‌کنند. با این […]

مرکز خبرنگاران از افزایش خشونت علیه خبرنگاران نگرانی کرده‌است. این مرکز اعلام کرده‌است که خشونت علیه خبرنگاران افغانستان ۶۴ درصد افزایش یافته است.

این مرکز گفته که در جریان یک سال گذشته دست‌کم ۲۱۳ مورد خشونت، تهدید و بازداشت خبرنگاران ثبت شده‌است. در همین‌حال، شماری از خبرنگاران از عدم دسترسی به‌اطلاعات نگرانی می‌کنند. با این حال عبدالمتین قانع، مشاور و سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که این وزارت متعهد به آزادی بیان در چارچوب شریعت اسلامی است.

در ادامه واکنش‌ها به محدودیت‌های وضع شده در برابر خبرنگاران، مرکز خبرنگاران اعلام کرده‌است که خشونت علیه خبرنگاران افغانستان ۶۴ درصد افزایش یافته است. این مرکز با نشر خبرنامه‌ای به‌مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات گفته است که درجریان یک‌سال گذشته دست‌کم ۲۱۳ مورد خشونت، تهدید و بازداشت خبرنگاران ثبت شده‌است. این مرکز با ابراز نگرانی از ادامه بازداشت خبرنگاران می‌گوید که به‌دلیل محدویت‌های بیش‌تر حکومت سرپرست حدود نیمی از ۶۰۰ رسانه در کشور از فعالیت باز مانده‌است.

با این حال عبدالمتین قانع، مشاور و سخنگوی وزارت اطلاعات وفرهنگ کشور می‌گوید که این وزارت همواره به آزادی بیان در چارچوب شریعت اسلامی متعهد است. آقای قانع همچنان افزوده است که وزارت اطلاعات و فرهنگ از خبرنگاران پشتی‌بانی می‌کند.

این در حالی‌است با فروپاشی حکومت پیشین، خبرنگاران با چالش‌های زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، وضع محدویت‌های کاری، بیکاری و مهاجرت روبه‌رو شده‌اند.