در ادامه نگرانی‌های ملی و بین‌المللی مبنی روزگار دشوار شهروندان کشور، شماری از پایتخت‌نشینان می‌گویند که تاکنون کمکی از سوی نهادهای داخلی و خارجی دریافت نکرده اند. آنان از حکومت سرپرست و نهادهای کمک‌رسان می‌خواهند که به وضعیت بد آنان توجه کنند. در همین‌حال، سخنگوی سازمان جهانی خوراک هشدار می‌‎دهد که اگر افراد غیر مسوول […]

در ادامه نگرانی‌های ملی و بین‌المللی مبنی روزگار دشوار شهروندان کشور، شماری از پایتخت‌نشینان می‌گویند که تاکنون کمکی از سوی نهادهای داخلی و خارجی دریافت نکرده اند.

آنان از حکومت سرپرست و نهادهای کمک‌رسان می‌خواهند که به وضعیت بد آنان توجه کنند. در همین‌حال، سخنگوی سازمان جهانی خوراک هشدار می‌‎دهد که اگر افراد غیر مسوول در روند توزیع کمک‌ها مداخله کنند، این سازمان فعالیت خود را در افغانستان متوقف خواهد کرد. گفتنی‌است که امروز روز جهانی گرسنگی است؛ این روز در افغانستان در حالی فرا رسیده که بربنیاد گزارش نهادهای امدادی، نزدیک به ۳۰ میلیون تن از شهروندان کشور به کمک‌های بشری نیازدارند.

۲۸ ماه می، برابر است با روز جهانی گرسنگی. این روز در حالی از راه رسیده‌است که نزدیک به ۳۰ میلیون تن از شهروندان کشور احتیاج به کمک دارند. فرهاد، یک تن از باشندگان پایتخت است که برای پیدا کردن چند افغانی، تمام این روزهای طولانی تابستان را کفاشی می‌کند.

فرهاد ضمن این که مشکلات بی‌شماری دامن گیرش است، معلول نیز است. او می‌گوید که از آن جایی که توانایی کار کردن را ندارد، نهادهای امدادی و حکومت سرپرست باید برایش کمک کنند.
همچنین، بیشتر کمک‌های جهانی به افغانستان به‌ویژه کمک‌های غذایی از سوی برنامه جهانی غذا توزیع می‌‌شود که سخنگوی این سازمان می‌گوید که در صورت مداخلاعه افراد غیر مسوول به منظور خویش خوری در توزیع کمک‌ها، این نهاد روند توزیع کمک‌های خود در افغانستا را تعلیق یا متوقف می‌کند.

گفتنی‌است که روز جهانی گرسنگی در سال ۲۰۱۱ میلادی از سوی پروژه گرسنگی و به‌هدف محو گرسنگی که یکی معضل جهانی خوانده می‌‌شود، نامگذاری شده است. این روز در حالی از راه رسیده که طبق واپسین آمار دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در حال‌حاضر نزدیک به ۲۹ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند که از این میان، شش میلیون تن در یک قدمی قطحی قرار دارند.