رییس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا از حکومت این کشور خواسته است که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را متوقف سازد. قرار است حدود ده هزار عسکر باقیمانده آمریکا تا سال آینده میلادی این کشور را ترک کند و شماری اندکی از این نیروها، تنها برای تأمین امنیت سفارت آمریکا در کابل باقی بمانند. […]

رییس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا از حکومت این کشور خواسته است که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را متوقف سازد.

قرار است حدود ده هزار عسکر باقیمانده آمریکا تا سال آینده میلادی این کشور را ترک کند و شماری اندکی از این نیروها، تنها برای تأمین امنیت سفارت آمریکا در کابل باقی بمانند.

مک تورن بیری رییس کمیته نظامی مجلس نمایندگان آمریکا، پس از بازگشت از سفرش به افغانستان، به برخی رسانه ها گفته است: در باره فیصله هایی که رییس جمهور اوباما در چند هفته یا چند ماه آینده در باره بیرون کردن نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان اعلان خواهد کرد، نگرانی دارد.

رییس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است که هنوز هم افغانستان از ناحیه بقایای شبکه القاعده، داعش و دیگر گروه های ترویستی با تهدید روبرو است و امکان لانه سازی این گروه ها در افغانستان وجود دارد.

در این میان، شماری از آگاهان سیاسی نیز نسبت به خروج سریع نیروهای خارجی از کشور نگرانی می کنند. نصرالله استانکزی آگاه سیاسی می گوید که اگر آمریکا میدان را به گروه های داعش، القاعده و طالبان رها کند، به یقین که این نیرو ها نه تنها منافع آمریکا را در افغانستان و منطقه؛ بلکه در واشنگتن نیز تهدید خواهند کرد.

این در حالیست که پیش از این هم شماری از سناتوران آمریکایی هشدار داده بودند که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، کاخ سفید اشتباهی را که در عراق مرتکب شده است، دوباره در افغانستان تکرار خواهد کرد.