وزارت خارجه بریتانیا وضعیت امنیتی در افغانستان را به ‌شدت بی‌‌ثبات خوانده و هشدار داده که خطر حملات تروریستی در محلات مختلف از جمله اطراف میدان هوایی و اماکن مذهبی در طول ماه رمضان وجود دارد. این وزارت در اطلاعیه‌ای به شهروندان بریتانیایی هشدار داده که از سفر به افغانستان خودداری کنند. وزارت خارجه بریتانیا […]

وزارت خارجه بریتانیا وضعیت امنیتی در افغانستان را به ‌شدت بی‌‌ثبات خوانده و هشدار داده که خطر حملات تروریستی در محلات مختلف از جمله اطراف میدان هوایی و اماکن مذهبی در طول ماه رمضان وجود دارد.

این وزارت در اطلاعیه‌ای به شهروندان بریتانیایی هشدار داده که از سفر به افغانستان خودداری کنند. وزارت خارجه بریتانیا هم چنان گفته که خطر بازداشت شهروندان این کشور در افغانستان بالا است. درهمین‌حال، مارکوس پوتزل، معاون دفتر یوناما، در دیدار با حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه‌ی و سفیر ایران در کابل، خواستار همکاری‌ منطقه‌ای برای ثبات در افغانستان شده‌است.

وزارت خارجه‌ی بریتانیا وضعیت امنیتی در افغانستان را به ‌شدت بی‌‌ثبات خوانده و گفته که خطر حملات تروریستی در محلات مختلف از جمله اطراف میدان هوایی و اماکن مذهبی در طول ماه رمضان وجود دارد. این وزارت در اطلاعیه‌‌ای به شهروندان بریتانیایی هشدار داده که از سفر به افغانستان خودداری کنند. وزارت خارجه‌ی بریتانیا روز 〈چهارشنبه، ۲ حمل〉در این اطلاعیه هم‌چنین هشدار داد که خطر بازداشت شهروندان این کشور در افغانستان بالا است.

وزارت خارجه‌ی بریتانیا به شهروندان خود توصیه کرده در صورت سفر به افغانستان به‌تجمعات و رویدادهای عمومی از جمله مراسم مذهبی نزدیک نشوند و تدابیر احتیاطی را رعایت کنند.

بریتانیا درحالی از ناامنی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است که  مارکوس پوتزل، معاون دفتر یوناما، در دیدار با حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه‌ی و سفیر ایران در کابل، خواستار همکاری‌ منطقه‌‌ای برای ثبات در افغانستان شده‌است.