روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده است که افغانستان بدترین زمستان را طی ۱۰ سال اخیر پشت‌سر می‌‌گذارد و در وضعیت بدی قرار دارد. این روزنامه نوشته که افغانستان از توجه جهانی به‌دلیل درگیری‌‌های اوکراین خارج شده است و زمستان دشواری را تجربه می‌کند. درهمین‌حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که فقر به‌یک پدیده غیر قابل […]

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده است که افغانستان بدترین زمستان را طی ۱۰ سال اخیر پشت‌سر می‌‌گذارد و در وضعیت بدی قرار دارد.

این روزنامه نوشته که افغانستان از توجه جهانی به‌دلیل درگیری‌‌های اوکراین خارج شده است و زمستان دشواری را تجربه می‌کند. درهمین‌حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که فقر به‌یک پدیده غیر قابل مهار در افغانستان بدل شده‌است و حکومت هم برنامه واضح برای کنترل آن روی دست ندارد.

شهروندان افغانستان به‌دلیل فقر، گرسنگی و نبود ابزارهای گرمایشی، زمستان دشواری را تجربه می‌کنند. درهمین‌حال، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد افغانستان بدترین زمستان را طی ۱۰ سال اخیر پشت‌سر می‌‌گذارد و در وضعیت بدی قرار دارد. این روزنامه نوشت افغانستان از توجه جهانی به‌دلیل درگیری‌‌های اوکراین خارج شده‌است و زمستان دشواری را می‌گذراند.

بر اساس این گزارش، مردم افغانستان هفته گذشته سرمای منفی ۳۴ درجه را تجربه کردند و به‌گفته مقام‌های حکومت سرپرست، تاکنون ۱۷۰ تن به‌دلیل سرما جان باخته‌‌اند. درهمین‌حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که فقر به یک پدیده غیر قابل مهار در افغانستان بدل شده‌است و حکومت هم برنامه واضح برای کنترل آن روی دست ندارد.

پیش از این نیز، مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل که اخیرا به‌کابل سفر کرده بود ضمن تاکید بر از سرگیری فعالیت زنان در افغانستان اظهار داشت که در این زمستان مردم در حال مرگ هستند و قحطی نیز در راه است.