سخنگوی وزارت خارجه امریکا، اظهارات وزیر خارجه روسیه در باره حمایت امریکا از داعش و القاعده در افغانستان را رد کرده و تبلیغ خوانده‌است. سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مدعی شده بود که امریکا از گروه های تروریستی ماننده داعش و القاعده در افغانستان حمایت می‌کند. درهمین‌حال، شماری از اگاهان مسایل سیاسی می‌گوید که حمایت […]

سخنگوی وزارت خارجه امریکا، اظهارات وزیر خارجه روسیه در باره حمایت امریکا از داعش و القاعده در افغانستان را رد کرده و تبلیغ خوانده‌است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مدعی شده بود که امریکا از گروه های تروریستی ماننده داعش و القاعده در افغانستان حمایت می‌کند. درهمین‌حال، شماری از اگاهان مسایل سیاسی می‌گوید که حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان نه تنها این کشور؛ بلکه جهان را نیز متضرر می‌کند. این در حالی‌است که امارت اسلامی همواره گفته که به‌هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها کار بگیرد.

سرگی لاوروف، وزیر مور خارجه روسیه روز دوشنبه در سفرش به‌تاجیکستان مدعی شد که امریکا از گروه‌‌های تروریستی داعش و القاعده در افغانستان به‌‌شدت حمایت می‌‌کند. او رد این اتهام روسیه از جانب مقام‌های امریکایی را نیز دروغ خواند. با این حال، مسکو در چند سال گذشته به‌طور پیوسته امریکا را متهم به‌حمایت از داعش در افغانستان کرده‌است. در واکنش، یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا اظهارات وزیر خارجه روسیه در باره حمایت امریکا از داعش و القاعده در افغانستان را غیر قابل قبول خوانده‌است. ودانت پتل سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید که این اظهارات تبلیغاتی بیش نیست.

درهمین‌حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که حمایت از گروه‌های تروریستی، مانند داعش و القاعده در افغانستان نه‌تنها این کشور؛ بلکه جهان را نیز متضرر می‌کند.

این در حالی‌است که کشورهای دنیا همواره از حضور و رشد گروهای تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند؛ اما، مقام‌های حکومت سرپرست بارها تاکید کرده‌اند اجازه نمیدهند که خاک افغانستان تهدیدی بر هیچ کشوری دنیا باشد.

 

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv