حکومت سرپرست اظهارات اخیر وزیر دفاع روسیه در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرده و مدعی شده‌است که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه منطقه و جهان نیست. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست با نشر اعلامیه‌ای گفته است، که نه‌تنها هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه منطقه و جهان نبوده؛ بلکه مبارزه قاطع با […]

حکومت سرپرست اظهارات اخیر وزیر دفاع روسیه در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرده و مدعی شده‌است که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه منطقه و جهان نیست.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست با نشر اعلامیه‌ای گفته است، که نه‌تنها هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه منطقه و جهان نبوده؛ بلکه مبارزه قاطع با گروه داعش صورت گرفته است. در این بیانیه از کشورهای منطقه خواسته شده‌است تا جلو آنعده شهروندان خود را بگیرند که در تلاش داخل شدن به افغانستان به‌خاطر فعالیت‌های تخریبی استند.

همسایگان افغانستان که شماری از آنها عضویت پیمان همکاری شانگهای را دارند، همواره از فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان و تهدید ناشی از آن فراتر از مرزهای افغانستان ابراز نگرانی کرده اند. در واپسین مورد وزیر دفاع روسیه از حضور و فعالیت گروهای هراس‌افگن در افغانستان نگرانی‌اش را ابراز کرد. اینک، سخنگوی حکومت سرپرست با رد سخنان وی مدعی شده‌است که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه منطقه و جهان نیست. سخنگوی حکومت سرپرست با نشر اعلامیه‌ای گفته است از زمانی تسلط آنها، نه‌تنها هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه منطقه و جهان نبوده، بلکه مبارزه قاطع با گروه داعش صورت گرفته است.

در این بیانیه از کشورهای منطقه خواسته شده‌است تا جلو آنعده از شهروندان خود را بگیرند که در تلاش داخل شدن به افغانستان به‌خاطر فعالیت‌های تخریبی استند. گفتنی‌است که سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای که در هند برگزار شده بود، موجودیت برخی گروه‌های تروریستی را در افغانستان تهدید عمده برای کشورهای همسایه و منطقه عنوان کرد.