وزارت تحصیلات عالی حکومت امارت اسلامی در تازه‌ترین تصمیم خود گفته که استادان زن دیگر حق ندارند در کنفرانس‌های علمی مردان شرکت کنند. این وزارت طی مکتوب رسمی به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی دستور داده است که استادان زن دیگر حق اشتراک در کنفرانس‌های علمی مردان را ندارند. در این مکتوب آمده است که […]

وزارت تحصیلات عالی حکومت امارت اسلامی در تازه‌ترین تصمیم خود گفته که استادان زن دیگر حق ندارند در کنفرانس‌های علمی مردان شرکت کنند.

این وزارت طی مکتوب رسمی به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی دستور داده است که استادان زن دیگر حق اشتراک در کنفرانس‌های علمی مردان را ندارند. در این مکتوب آمده است که استادان، دانش‌جویان و فارغان زن حق اشتراک در برنامه‌های مردانه را ندارند. هم‌چنین در این مکتوب به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی دستور داده شده است تا برنامه‌ها برای زنان و مردان جداگانه تنظیم شود و هیچ مردی نیز حق اشتراک در برنامه‌های زنان را ندارد. در این مکتوب گفته شده است که مراسم فراغت دانش‌جویان زن با رعایت حجاب اسلامی برگزار شود و هیچ دانش‌جوی زن حق ندارد عکس یا ویدیویی از این مراسم را در شبکه‌های اجتماعی نشر کند. مکتوب به دانشگاه‌های خصوصی دستور داده که دانش‌جویان‌ حق ندارند مراسم فراغت شان را بدون هماهنگی دانشگاه مربوطه تجلیل کنند‌.