وزارت امور داخله کمیسیون اصلاحات حقوقی، فنی و تکنالوژی را دراین وزارت ایجاد کرد.نورالحق علومی وزیر امور داخله کشور جنرال میرزامحمد یارمند، معین پشین این وزارت را به حیث رییس کمیسیون اصلاحات حقوقی، فنی و تکنالوژی معرفی کرده است. وزیرداخله پنج اولویت را در اختیاراین کمیسیون قرار داده است که برمبنای آن مسوولان کمیسیون موظف […]

وزارت امور داخله کمیسیون اصلاحات حقوقی، فنی و تکنالوژی را دراین وزارت ایجاد کرد.نورالحق علومی وزیر امور داخله کشور جنرال میرزامحمد یارمند، معین پشین این وزارت را به حیث رییس کمیسیون اصلاحات حقوقی، فنی و تکنالوژی معرفی کرده است.

وزیرداخله پنج اولویت را در اختیاراین کمیسیون قرار داده است که برمبنای آن مسوولان کمیسیون موظف اند کارخود را انجام دهند.

طرح تعدیل قانون پلیس، معیاری شدن نظام پلیس مطابق به ستندرد های جهانی، مدرنیزه شدن قانون ترافیک، کنترول وسایط نقلیه با وسایل پیش رفته و ارتقای ظرفیت تخنیکی و تکنالوژی مخابره پنج اولویت است که این کمیسیون روی آنها کار می کند.

آقای علومی درین راستا از وزارت های تحصیلات عالی، معارف، مخابرات، اتحادیه اروپا و سایر کمک کننده ها می خواهد که برای مکانیزه شدن این استراتیژی وزارت داخله را همکاری کنند.وزیر داخله کشور اطمینان می دهد که با تطبیق این اصلاحات دیگر مردم افغانستان شاهد حملات انتحاری نخواهند بود.

درهمین حال جنرال میرزا محمد یارمند رییس کمیسیون اصلاحات حقوقی، فنی و تکنالوژِی وزارت داخله می گوید که حالا در کشور شیوه ی جرمی تغییرکرده است.به باورآقای یارمند، با توجه به تهدیدهای موجود باید پلیس آماده گی داشته باشد.

این در حالیست که مسوولان وزارت امور داخله می گویند که این کمیسیون دایمی است و در دراز مدت تغییراتی مثبتی را در نظام پلیس به وجود خواهند آورد.