وزیر مبارزه با مو اد مخدر می گوید که نبود بودجه کافی دراین اداره، مبارزه با این پدیده را با مشکل مواجه کرده است.مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان از ماموریت اصلی جامعه جهانی و دولت افغانستان گفته شده است. جامعه جهانی در یک دهه گذشته در مبارزه علیه مواد مخدر پول […]

وزیر مبارزه با مو اد مخدر می گوید که نبود بودجه کافی دراین اداره، مبارزه با این پدیده را با مشکل مواجه کرده است.مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان از ماموریت اصلی جامعه جهانی و دولت افغانستان گفته شده است.

جامعه جهانی در یک دهه گذشته در مبارزه علیه مواد مخدر پول های هنگفت را مصرف کرده است. با مصرف پول های هنگفت جامعه جهانی در راستای مبارزه با مواد مخدر،  تغییرات در کاهش کشت و تولید مواد مخدر در کشور رونما نشده است و بر عکس همه روزه به شمار معتادین افزوده می شود.

به همین دلیل (روز شنبه ۲۸سنبله/شهریور) مجلس نمایندگان وزیر مبارزه با مواد مخدر، وزیر صحت عامه و معین مواد مخدر وزارت داخله را جهت پاسخگویی به مجلس فرا خواند.

شماری از نمایندگان مردم، با نگرانی از رشد چشم گیر معتادین مواد مخدر در کشور، وزارت مواد مخدر را انتقاد می کنند.

محمد صالح سلجوقی عضو مجلس نمایندگان می گوید که وزارت مبارزه علیه مواد مخدر در امر مبارزه با این پدیده به شدت ضعیف و ناکارا آمد است.

در همین حال، سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مو اد مخدر می گوید که نبود بودجه کافی در اداره او، زمینه ای مبارزه با مواد مخدر را با مشکل مواجه کرده است. بانو عظیمی می افزاید که در صد روز نخست کاری اش ده هزار معتاد مواد مخدر را در ۱۰۸ مرکز تداوی جهت مداوا فرستاده است.

همچنان وزیر مبارزه با مواد مخدر می گوید که سطح کشت و تولید مواد مخدر در مقایسه با سال های قبلی کاهش قابل ملاحظ داشته است.

در حالی وزیر مبارزه با مواد مخدر از تداوی ده هزار معتاد در کشور خبر می دهد که به اساس آمارها همین اکنون بیش از سه میلیون انسان در سراسر کشور از مواد مخدر استفاده می کنند و همه  روز به شمار شان افزوده می شود.